- vrouw, 2323 maart 2016 om 18:27
Hallo allemaal,
1,5 jaar geleden kreeg ik ineens een hyperventilatie aanval. Dat kwam doordat ik de diane pil had (en ik hier dingen over hoorde met bloedpropjes enzo) en ineens pijn in mijn benen kreeg. Ik kreeg een soort paniekaanval ofzo..
sinds die tijd heb ik dat bijna altijd in een bioscoop of drukke plekken of thuis ineens zomaar.
mijn vader en zus hebben chronische hyperventilatie en hebben hier medicijnen voor.Denken jullie dat het bij mij tussen de oren zit en het mezelf soort van aandoe? Ik ben ook constant bezig hiermee sinds 1,5 jaar geleden. Bang dat ik het weer krijg. Misschien krijg ik het juist dan, omdat ik mij er zo mee bezig hou.
Mensen die hier ook last van hebben? Wat heeft jullie hier vanaf geholpen? Tips zijn welkom!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 maart 2016 om 19:02[quote] Ik ben ook constant bezig hiermee sinds 1,5 jaar geleden. Bang dat ik het weer krijg. Misschien krijg ik het juist dan, omdat ik mij er zo mee bezig hou.[/quote] Dat zou dus een heel goed kunnen. Waarschijnlijk toch hyperventilatie..
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestvrouw, 2323 maart 2016 om 19:43Uit de test komt dat ik geen hyperventilatie heb.
Ik heb het ook (bijna) nooit als ik bezig ben met iets.
Reageren
Kan het ook zijn dat het misschien komt doordat ik niet sport en geen conditie heb?
En zijn er dingetjes die zouden kunnen helpen hierbij?John (moderator)
23 maart 2016 om 21:15[quote]Ik heb het ook (bijna) nooit als ik bezig ben met iets.[/quote] en toch is dat een typisch verschijnsel van hyperventilatie en dus echt stress gerelateerd. Je krijgt in principe pas klachten op het moment dat je in rust bent en begint na te denken en te malen… Als je druk bent en afgeleid heb je geen tijd om erover na te denken.
Reageren