Zoeken Vraag het forum

niet goed uit mijn woorden komen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rickmans

Ik heb vaak als ik aan het praten ben dat ik niet goed m uit mijn woorden kom. Dan heb ik bijvoorbeeld dat ik in een zin zeg dat boom in plaats van die boom. Of dat de zin op de een of andere manier niet helemaal gramaticaal correct is. Ook heb ik dat wel weet wat ik wil zeggen maar dat het dan niet lukt omdat ik dan echt moet nadenken welke woorden ik wil gebruiken. Ik zelf merk dat ik vaak echt aan het nadenken ben over wat ik zeg en welke woorden ik gebruik. Weten jullie misschien waar dit aan licht en of dit ook valt te trainen/verbeteren.

Nederlands is gewoon mijn moedertaal en sta ook niet slecht voor Nederlands op school dus daar zit het probleem niet echt denk ik.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt waarschijnlijk omdat je met je gedachten voortdurend ergens anders bent……

Reageren
    Anoniem

Ik snap wat u bedoeld alleen ik denken niet dat daar het probleem is want zeker als ik gewoon met bijvoorbeeld iemand op de bank zit dan heb ik ook last van dit probleem maar dan zijn er weinig anderen dingen waarvan ik afgeleid kan raken.

Reageren
    John (moderator)

Het gaat ook niet zo zeer om afleiding, maar om gedachtes die je hebt, waar je dus met je gedachtes bent…dat heb je zelf niet altijd in de gaten

Reageren
    Rickmans

Oké is het dan wel iets waar je wat aan kan doen of valt er zelf weing aan tedoen? Want ik heb het namelijk niet echt door.

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans gaat dat vanzelf ook weer over. Zo min mogelijk op letten..

Reageren
Reageer op: niet goed uit mijn woorden komen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.