- Rickmans27 september 2015 om 10:48
Ik heb vaak als ik aan het praten ben dat ik niet goed m uit mijn woorden kom. Dan heb ik bijvoorbeeld dat ik in een zin zeg dat boom in plaats van die boom. Of dat de zin op de een of andere manier niet helemaal gramaticaal correct is. Ook heb ik dat wel weet wat ik wil zeggen maar dat het dan niet lukt omdat ik dan echt moet nadenken welke woorden ik wil gebruiken. Ik zelf merk dat ik vaak echt aan het nadenken ben over wat ik zeg en welke woorden ik gebruik. Weten jullie misschien waar dit aan licht en of dit ook valt te trainen/verbeteren.
Nederlands is gewoon mijn moedertaal en sta ook niet slecht voor Nederlands op school dus daar zit het probleem niet echt denk ik.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 september 2015 om 11:45Dat komt waarschijnlijk omdat je met je gedachten voortdurend ergens anders bent……
ReagerenAnoniem27 september 2015 om 13:07Ik snap wat u bedoeld alleen ik denken niet dat daar het probleem is want zeker als ik gewoon met bijvoorbeeld iemand op de bank zit dan heb ik ook last van dit probleem maar dan zijn er weinig anderen dingen waarvan ik afgeleid kan raken.
ReagerenJohn (moderator)
27 september 2015 om 14:11Het gaat ook niet zo zeer om afleiding, maar om gedachtes die je hebt, waar je dus met je gedachtes bent…dat heb je zelf niet altijd in de gaten
ReagerenRickmans27 september 2015 om 15:24Oké is het dan wel iets waar je wat aan kan doen of valt er zelf weing aan tedoen? Want ik heb het namelijk niet echt door.
ReagerenJohn (moderator)
27 september 2015 om 16:10Doorgaans gaat dat vanzelf ook weer over. Zo min mogelijk op letten..
Reageren