Zoeken Vraag het forum

Rabiës? Help me.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben zo bang dat ik rabiës heb. Sinds kort heb ik last in mijn benen (een soort verlamemnd gevoel) en keelpijn. Ook heb ik ineens last van spastische spieren (onwillekeurig samentrekken van spiertjes).

Bij ons in de buurt wordt regelmatig een zieke vleermuis gevonden. Ik ben zo bang dat de hond/een van onze katten gebeten is door zo’n dier en mij heeft besmet. Ik ben niet gebeten, maar krijg regelmatig een (speels) krasje van hond of kat en ik heb vaak wondjes in mijn vingers (eczeem) waar zo’n beest makkelijk een lik over kan geven.

Ik weet dat het eigenlijk niet meer voorkomt in Nederland, maar ik ben zo bang. Beeld ik het mezelf in?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je je vooral onnodig bang aan het maken bent.

Reageren
Reageer op: Rabiës? Help me.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.