Zoeken Vraag het forum

afgekeurd bloed donor. hepatitis b?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • visje123

Goedemorgen Tandor!

Ik heb mij vorige maand laten onderzoeken, ik wilde me opgeven als bloed donor. Vanmorgen kreeg ik een brief dat deze afgekeurd is omdat er antistoffen zijn gevonden tegen het hepatitis b virus.

Bij mij rijst er dan een vraag op.. want hoe ben ik er idd aan gekomen?
    Wat ik weet is dat is als baby geelzucht gehad hebt. Kan het hier nog van komen?
    Ook weet ik dat ik 2 jaar terug op vakantie kiespijn had gehad en een overdosis medicijnen had ingenomen. De volgende ochtend dacht ik dat ik dood ging voelde me erg slecht. ( doos paracetamol 500- doos finimal- ibuprofen- apc pijnstillers, alles bij elkaar en flinke dosis. Arts was geschrokken op vakantie en gaf iets anders tegen de pijn maar ipv 1 had ik al n half uur later de 2e ingenomen omdat ik mijn hoofd niet meer kon bewegen van de kiespijn. Onlangs heb ik ook 2 keer teveel oxazepam ingenomen. de laatste keer was ik helemaal van de wereld, dit was in een slechte periode. Heb ik mijn lever nu beschadigd en moet ik hiermee langs een arts? Of is dit niet belangrijk meer en houd het alleen in dat ik dus geen bloeddonor kan zijn?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hepatitis B is een leverontsteking die veroorzaakt wordt door een virus.
    Heel vaak een soa.

Ik zou dus zeker naar de huisarts gaan!! En liefst zo snel mogelijk.

Het zou wel eens een deel van de klachten die je hebt (gehad) kunnen verklaren.

Reageren
    visje123

een soa.. dat zou vreemd zijn want ik heb geen sexuele contacten met andere mannen gehad dan alleen mijn man! 😉

Maar ik word morgen idd even terug gebeld door de dokter. Kijken wat we ermee kunnen doen

Ik hou je op de hoogte 🙂

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor!

De dokter belde vrijdag en was verbaasd dat zij eerder de lever niet had laten onderzoeken na aanleiding van de klachten die onverklaarbaar waren. Ook zei vertelde dat het meestal via sex kwam, maar ik heb maar 2 bed partners gehad, lijkt me sterk of ik moet het via 1 van de 2 gekregen hebben?

Gister bloed laten prikken en einde van de week de uitslag! Ik ben benieuwd

Reageren
    John (moderator)

Het kan via 1 van de 2 zijn gekomen. Misschien goed om dan ook nog een sao test te laten doen voor andere soa’s.

Goed dat het via het bloedonderzoek is ontdekt!
    Het kan een groot deel van je klachten verklaren..

Geelzucht kan overigens niet de oorzaak zijn. Hepatitis A werd vroeger ook wel eens geelzucht genoemd. Maar geelzucht is in de regel een symptoom bij een teveel aan bilirubine in het bloed. In de regel een probleem da wordt veroorzaakt door de lever en de galwegen.

Reageren
Reageer op: afgekeurd bloed donor. hepatitis b?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.