Zoeken Vraag het forum

Hepatitis B besmetting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Voor mijn vakantiewerk (ik werk in een wasserij) vervoer ik containers waar vuil wasgoed in gezeten heeft. Deze containers moet ik schoonspoelen. Vorige week kwam had ik een wond op mijn vinger opgelopen maar heb ik toch nog een aantal containers vervoerd.

Nu komt het weleens voor dat er tussen het vuile wasgoed (kleding, badgoed, lakens, etc.) opgedroogd bloed zit. Nu ben ik nooit direct in contact gekomen met dit opgedroogde bloed, ik heb die was niet aangeraakt. Maar wel de geleegde containers waar dit wasgoed inzat. Kan ik op deze indirecte wijze besmet zijn geraakt met bijvoorbeeld hepatitis B of is daarvoor direct contact met (opgedroogd) bloed nodig?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Alleen direct contact met bloed kan risico opleveren.
    Dat gedroogd bloed zit dan in het wasgoed. En niet in de container.

Reageren
    Na 5 maanden hep b negatief

Dag Tandor,
    Ik heb 5 maanden na mijn risico op hep b een test via de huisarts gedaan en die was negatief is het nu 100 procent zeker of moet ik nog een test doen? Alvast dank.

Reageren
    John (moderator)

De incubatietijd van Hep B is 4 weken tot 6 maanden (meestal 2-3 maanden). Dan zou maanden voldoende moeten zijn

Reageren
    Antw

Oké maar ik had voor het bloedonderzoek last van mijn bovenbuik vooral aan de rechterkant, betekent dit dat ik nu kam zeggen dat die buikpijn niks te maken had met hep b? Want dan moest het meteen zichtbaar zijn toch?

Reageren
    ??
    John (moderator)

Dat heeft  niks met Hep B te maken, anders had je een positieve test gehad

Reageren

Top ik ben opgelucht, heel erg bedankt na over een maand opnieuw testen is nie nodig denk ik. Ik ga het los laten denk ik het was echt een stress periode

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het inderdaad maar los laten

Reageren
    Hiv test ook

Hiv had ik na 6 8 en 12 weken ook getest allemaal negatief dat is dan ook 100 procent zeker nu neem ik aan

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dan heb je geen HIV

Reageren
    Gelukkig

Gelukkig en bedankt voor alles!

Reageren
Reageer op: Hepatitis B besmetting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.