Zoeken Vraag het forum

Hepatites B vaccinatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danique

Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje ‘ziek’. Ik heb al 10 weken lang(voor zover ik weet) lichte koorts rond de 38 en 38,5. Ik heb 6 september voor mijn opleiding (gezondheidszorg) een prik gekregen tegen hepatites B. Na deze vaccinatie ben ik ziek geworden, ik hoeste heel lang en veel en was snel moe. De 2de prik heb ik 7 oktober gekregen. Een paar dagen na deze prik heb ik een voorhoofdsholte ontsteking gehad die maar niet weg ging(ik heb 3 antibioticakuren gekregen) en ik was ontsettend moe en sliep veel en vaak. Mijn 3de antibiotica kuur heb ik niet afkunne maken omdat ik daar niet tegen kon. Heb toen alles eruit gegooid totdat ik medicijnen tegen het overgeven kreeg. Hierna was ik nog slapper en moeier. ik was naar de kno arts geweest maar die vond alleen dat ik een lichte ontstekingswaarde had in mijn bloed. Nu heb ik nogsteeds elke dag koorts en wordt die hoger narmate ik meer doe. Sporten doe ik niet meer, werken ook niet en school doe ik op halve kracht. Kan het zijn dat dit komt door de vaccinatie?…

Alvast bedankt! Xx

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat is niet van de vaccinatie

Reageren
    Anoniem

Beste John,

Zou u dit dan kunnen verklaren? Zie tekst hier onder. Wat deze persoon beschrijft lijkt zeer veel op wat hieronder in deze casus wordt besproken.

http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/DefaultPrinterFriendly.aspx?pageid=page3913

Casus HB1: Deze 33 jarige mevrouw en moeder van twee kinderen was voor de hepatitis B vaccinatie in topconditie en sportte heel veel. Op 21- jarige leeftijd (1987) krijgt ze hepatitis-B vaccinaties in verband met haar functie als laborante in een ziekenhuis. Na de eerste vaccinatie wordt ze onverklaarbaar moe. Als ze drie maanden later de tweede hepatitis-B vaccinatie krijgt neemt de vermoeidheid nog sterk toe, haar concentratie vermindert, ze wordt futloos, kan geen vet eten meer verdragen en valt geleidelijk 20 kg af. Ze krijgt hoofdpijn in haar achterhoofd en wordt veel vatbaarder voor infecties: o.a. keelontstekingen. Ze gaat de ziektewet in gedurende drieëneenhalf jaar, waarna ze op therapeutische basis geleidelijk haar werk tracht te hervatten. Maar het lukt haar niet de draad weer op te pakken, ze blijft in een te slechte conditie. Uiteindelijk raakt ze helemaal ontmoedigd doordat ze opgesloten zit in haar eigen wereldje en geen uitweg meer ziet. Ze gaat in dagbehandeling in een psychiatrisch ziekenhuis, maar de psychiater begrijpt niet wat er aan de hand is. Het klopt niet zegt hij, het is niet echt psychisch. Een half jaar na ontslag uit het ziekenhuis raakt ze in een depressie en gaat Prozac slikken. Een jaar later krijgt ze nog de ziekte van Pfeiffer, op een al verzwakte lever. Het lijkt een mokerslag voor haar toch al belabberde toestand, ze herstelt pas na een jaar. Zo hobbelt ze nog vijf jaar door. Als ik haar eind 1999 zie is ze nog zeer snel vermoeid en is ze haar vertrouwen in haar lichaam kwijt. Sporten kan ze al lang niet meer en ze moet altijd op haar tellen passen. De behandeling is simpel. Het is voor mij als homeopathisch arts, die gewend ben naar oorzaken van klachten te zoeken, niet moeilijk een verband met het hepatitis vaccin als eerste diagnose te stellen. Ik geef haar een serie Hepatitis B vaccins in homeopathische verdunningen. Hoewel een oorzakelijke relatie van haar klachten met het hepatitis B vaccin eigenlijk niet aan twijfel onderhevig is, geldt toch dat het echte bewijs pas geleverd is als ze door de homeopathische potenties van dat vaccin weer volledig of nagenoeg volledig geneest. Vijf maanden later na drie homeopathische hepatitis B kuren is ze weer bijna volledig de oude. Ze heeft weer energie om dingen te ondernemen. Ze is de afgelopen winter niet ziek geweest, terwijl ze eerder altijd met de kinderen meedeed. Ook haar hoofdpijn is minder. Ze is haar conditie weer aan het opbouwen met fitness en heeft weer vertrouwen in haar lichaam gekregen. Ze zegt, ‘Ik kan nu ‘s avonds tot laat in de nacht weer naar een feest en ‘s morgens toch weer normaal functioneren. Ze hoeft ‘s middags ook niet meer te rusten. Ze zit weer in haar kracht en gaat ervoor. Het leven is niet meer zo zwaar. En zoals we vroeger onder de oplossing van een wiskunde vraagstuk schreven QED (quod erat demonstradum = wat bewezen moest worden) zo is ook in dit geval met de genezing van de klachten door het gepotentiëerde hepatitis B vaccin het bewijs geleverd dat de klachten ook daadwerkelijk van het hepatitis B vaccin kwamen.

Reageren
    John (moderator)

Nee, kan ik niet en wil ik ook niet.
    Dit is geen wetenschappelijk artikel. Het is niet eens duidelijk waar het vandaan komt en aan de dateringen te zien erg oud en achterhaalt

Reageren
    Alias

Beste allen
    Ben je na 2 vaccinaties van het hepatitis B vaccin Engerix als voldoende beschermd voor een 10 of 20 jaar?
    Heb namelijk door omstandigheden de derde dosis nooit gehad.

Als er een antistoffenbepaling gebeurd op basis van 2 dossisen (7 jaar geleden) ipv 3. Zouden er
    Nog voldoende zijn? Ik ben wel van
    Plan om de derde zo snel mogelijk te laten
    Zetten. Of moet ik de hele
    Schema herhalen?

Reageren
    Suus

Als je laat titeren op antistoffen, wordt daarmee je vraag beantwoord op basis van onderzoek.
    Dan weet je dus zeker of je nog voldoende beschermd bent, alleen een herhaal vaccin nodig bent of volledig opnieuw geënt zou moeten worden.
    Bespreek het met je (huis)arts.

Reageren
Reageer op: Hepatites B vaccinatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.