Zoeken Vraag het forum

hoesten, koude rillingen, geen koorts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik (vrouw, 41 jaar) ben de laatste paar weken/maanden aan het klungelen. Bij huisarts geweest; symptomen van Burn out. En ja, daar kan ik nu eigenlijk ook wel inkomen. Niet lang daarna paniek aanvallen gehad in combinatie met voortdurende diarree. Nu slaat bij mij altijd alles op mn darmen, dus vreemd is dat niet. Huisarts geweest en bleek een bronchitis te hebben. Antibiotica voorgeschreven. Beroerd van geworden (2x gebruikt). Huisarts weer geweest. Verbazend genoeg mocht ik stoppen, longen waren schoon, bronchitis was weg.

Nu inmiddels een week of 3-4 later voel ik me weer beroerd. Heb al een paar dagen koude rillingen, maar geen koorts (36,3 – 37,1). Ik hoest me te onpas. Ben er wat misselijk bij.
    Als ik s avonds in bed lig, is het net of m’n luchtpijp rochelt. Overdag geen last van.

Aangezien ik niet lekker in m’n vel zit, ben ik dus “fijn” aan het piekeren.
    Ik maak me een beetje zorgen over die koude rillingen. Ze gaan en ze komen. Heel vervelend.
    Ook onze jongste zoon (9 jaar) hoest al een paar dagen lang. Zelfde soort hoest.
    Gewoon “uitzieken” of maatregelen nemen? Ben niet zo’n dokter ganger :D.

Herkent iemand dit? Dus de koude rillingen zonder koorts en de rest.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De klachten die je op dit moment ervaart en ook je zoon, lijken toch op een virusinfectie. Uitzieken zou ik zeggen.

Reageren
    Anoniem

Dank je wel. Wel nog 2 vragen hierover.
    Vanavond net voor een hoestbui leek het wel of er iets dubbel klapte in mn keel (?).
    of het even aan elkaar bleef zitten. Heel vreemd. Daarna nog een keer. Soort van verslikking, maar dan net anders
    Voelde heel raar en eng.
    2e vraag;
    Heeft er iemand wel eens colloïdaal silverwater gebruikt? Denk dat deze vraag overigens beter elders thuis hoort. 😉

Reageren
    John (moderator)

Het gevoel van dubbelklappen kan door slijm worden veroorzaakt dat in je luchtwegen zit.

Hier kun je discussies vinden over colloïdaal siverwater
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=145&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&q=collo%C3%AFdaal+silverwater&sa=Zoek

Reageren
    Anoniem

Deze weken hoor je deze klachten heel veel, hoesten en koude rillingen, een beetje grieperig gevoel. 6 paracetamols per dag en veel rusten. Hoestpillen of drankje om dat wat te verzachten. Vervelend maar het zal wel weer over gaan het heerst momenteel echt.

Reageren
    snoepie

ik heb ook.hoesten en koude rillingen maar ook dat mijn neus vol zit.ik gebruik oscillococcinum

Reageren
    John (moderator)

Een verkoudheid of een griep….

Reageren
    Petraatje

Vandaag 3e dag plat, hoesten zo erg dat al mijn ribben gekneusd voelen, hele dag knallende koppijn wat bijna niet te onderdrukken is met pijnstilling en veel last van koude rillingen. Volgens mij heb ik geen koorts meer op dit moment maar de rillingen blijven, is las ergens dat dit een signaal is dat je lichaamstemperatuur weer aan het stijgen is?
    Het is voor mij jaren geleden dat ik zo beroerd van de griep was en amper kan functioneren!!
    Helaas zorgt de misselijkheid ervoor dat eten en zelfs drinken moeilijk naar binnen gaat dit is wel een nadeel..

Iemand tips om je lijf ff een boost te geven en sneller ve hoest af te komen? Gezien ik ook nog eens met ms moet leven zou het fijn zijn als dit snel over gaat OF als ik iig een goed werkende pijnstiller zou hebben tegen de spier en hoofdpijn? Iemand tips voor alternatieven paracetamol/ibu? De anti hoest pillen heb ik slechte ervaringen mee ivm maagpijn/zuur(zowel bij huismerknalsnA merk).

Reageren
    John (moderator)

Het beste is apracetamol en uitzieken! Zorg dat je blijft drinken, vaker kleinere hoeveelheden en bouillon

Reageren
    Gaby

Hallo,

ik heb de laatste tijd ook last van koude rillingen, hoesten en gerochel in mijn luchtpijp

vooral  ’s nachts. Heel vervelend, soms ook misselijk. Ben wel astmapatient, maar bij het laatste onderzoek

waren mijn longen helemaal schoon. Als het een virus infectie is, is goed, dan weet ik tenminste dat dit voorbij gaat. Probleem is allen dat ik ook snel moe wordt en dit mat mij dus helemaal af.

Groetjes,

Gaby

Reageren
Reageer op: hoesten, koude rillingen, geen koorts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.