Home / Overige onderwerpen / Niet te lessen dorst
Soms heb ik het gevoel van dorst, maar helpt het niet om te drinken. Dit overkomt me eigenlijk alleen in de avond. Ik kan dan wel een halve liter thee drinken of enkele glazen water, maar het gevoel blijft.
Zou het kunnen dat het lichaam dan behoefte heeft aan iets anders? Wat moet ik dan doen?
Nog een paar vragen:
Hoe oud ben je?
Heb je overgewicht?
Wat eet je zoal tijdens de laatste maaltijd en daarna?
Hoeveel drink je per dag?
Gebruik je veel koolzuurhoudende dranken zoals cola, limo, energiedrank?
Leeftijd = 31
BMI = 20, dus geen overgewicht.
Het avondeten bestaat meestal uit pasta of rijst gerecht. Zelf voeg ik eigenlijk nooit zout toe aan eten, dat krijg je vaak al voldoende binnen via het brood. Na het avondeten eet ik meestal geen gekke dingen meer. Zo nu en dan lepel ik een bak kwark weg.
Overdag drink ik hoofdzakelijk thee. In de avond ga ik over op groene thee. Soms als ik gesport heb of erg dorst drink in een half liter flesje cola uit de koelkast. Energiedrankjes drink ik nooit.
Wat is ongeveer de totale hoeveelheid vocht die je per dag drinkt? Hoeveel kopjes of flesjes?
Dat varieert wel, maar gemiddeld genomen 1,5 liter thee overdag en dan in de avond nog ongeveer 0,5 tot 1 liter thee of cola.
Bij nader inzien haal ik die liter in de avond denk ik niet. Dat is eerder 0,5 liter en overdag is het ook net iets minder. Een gemiddelde dag zou dus rond de 1,5 tot 2 liter uitkomen denk ik.
Ik zou je willen aanraden om door de dag minimaal 1 liter water extra te gaan drinken. Kijk dan eens even hoe het gaat.
Ga het proberen. Moet het perse water zijn of mag het ook thee of iets anders zijn?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!