- Anoniem30 augustus 2013 om 15:43
Hoii,
Ik ben 14 jaar en ik moet op school een prestentie houden, maar als ik dan voor de klas sta begin ik helemaal te trillen en ik kan niet meer normaal praten. Zelfs als ik soms iets moet voorlezen begin ik al te trillen. Ik durf daarom niet meer.
Ik ben best onzeker, dat weet ik ook wel, maar zo erg heb ik het nog nooit gehad. Weet iemand hoe ik er vanaf kom, plzz?3 reactiesReagerenEmma30 augustus 2013 om 15:49Hai Anoniem,
Heel herkenbaar wat je schrijft. Op jouw leeftijd kreeg ik in dat soort situaties ook een hoofd als een tomaat, begon te zweten en vergat prompt wat ik moest voordragen en waar ik zo goed op had geoefend. Verschrikkelijk, een voordracht voor de klas of een grote groep. Maar het heeft allemaal te maken met zelfvertrouwen en eigenwaarde. Je zegt zelf dat je nogal onzeker bent van jezelf. Nou, daar is absoluut iets aan te doen. Er zijn genoeg cursussen (on-line) maar je zou ook een vechtsport kunnen gaan beoefenen. Zoiets vergroot ook je zelfvertrouwen waardoor je je beter en sterker voelt in onaangename situaties.Liefs Emma
ReagerenQuote30 augustus 2013 om 15:50Quote30 augustus 2013 om 15:51De rest staat op Youtube… Succes!
Reageren