Snel en hevig schrikken

Hallo Iedereen,

Ik heb een vraag die ik eerst hier wil stellen voordat ik even bij de huisarts ervoor langs (aangezien ik niet weet of er uberhaubt iets aan kan gebeuren).

Ik schrik heel erg snel en hevig.
    Dat houdt heel makkelijk in als ik iemand niet hoor en deze persoon opeens voor me staat als ik een deur open doen of als deze persoon uit het niet iets zegt of roept schrik ik me helemaal de kleren.
    En als ik iets in mijn handen heb b.v. drinken dan wilt dat nog wel eens in de lucht vliegen.

Ik vind het heel erg vervelend en irritant worden en ik vraag me af of er iets tegen te doen is?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet,

Henk

Reageren

Ze zeggen wel eens dat mensen die snel van iets schrikken een slecht geweten hebben...

Reageren

Met beide reacties schiet ik niet echt veel op.
    Ik neem wel contact op met de huisarts wellicht dat ie iets weet.

Reageren

Hai, ben je een zelfverzekerd persoon of eerder onzeker?

Reageren

Wat is schrikken medisch gezien? Is dit therapeutisch te behandelen als je snel van iets schrikt?
    http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/psychologie/schrikken-medisch-gezien-therapeutisch-behandelen.6817

Reageren

Hoi Henk,

ben je inmiddels al bij de huisarts geweest? En zo ja wat gaf die aan? Ik ben namelijk ook iemand die heel snel schrikt. Als ik een deur open doe en er staat ineens iemand aan de andere kant, dan vliegt mijn beker drinken ook de lucht in.

Reageren

Hey Henk,

Ik heb hetzelfde, bij mij bleek dat ik hyperekplexia had.
    Ik kan dit niet voor jou beoordelen maar jouw geval lijkt heel erg op de mijne. Ik krijg hier nu medicijnen voor (Rivotril) die de schrikreacties onderdrukken.
    Heb je ook het idee dat je even verstijft blijft na het schrikken?

Reageren

Heey Henk!

Ik zag laatst op discovery channel iemand die exact hetzelfde heeft als jou (ik ook hoor trouwens). Zij zeiden dat die persoon gewoon een extremere vecht-vluchtreactie had als de meeste mensen. Misschien is het wel zo simpel :p

Groet!

Reageren

[ul]
    [li][/li]
    [li][/li]
    [/ul]hai henk,
    ik heb ook het geval dat ik heel snel schrik... mijn broer en zusjes hebben daar veel plezier aan... maar mijn moeder vertelde mij altijd dat als je snel schrikt je iets ergs hebt meegemaakt.

Reageren

Beste,

Ik heb ook hyperekplexia. Rivrotril werkt echter verslavend waardoor je na een tijd meer en meer nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Dus probeer ik het gedurende de dag wat aan te zien en savonds 1 pilletje te nemen. Hyperekplexia beheerst alles in mijn leven. Mijn sociale contacten, mijn werk (als ik alleen zit gaat dat maar als ik moet samen zitten met iemand zit ik dieje constant in het oog te houden uit schrik dat hij iets zegt omdat ik van het minste schrik). Iets wat ik totaal niet zie afkomen, daar schrik ik niet van maar juist omdat ik alles in het oog hou en alles in mijn kop steek , daar schrik ik juist wel van. Heeft iemand ervaring met botox? Naar het schijnt zou dat ook helpen...Hopelijk zijn er nog lotgenoten waarover ik ermee kan praten....

Groetjes

Valerie

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Snel en hevig schrikken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe