Zoeken Vraag het forum

wekenlang vermoeid, klachten hoofdpijn, pijn op borst, nu verhogin

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jan

Goedendag allen,

Ik ben een jongen van 23, heb sinds een aantal weken last van vermoeidheid waarbij hoofdpijn en een drukkend gevoel op de borst gepaard gaan. Ik ben in 5 weken 14 kilo afgevallen (125kg-14, bij een lengte van 1.96). Ik zie er verder niet bleek uit.

Nou heb ik het de afgelopen tijd best druk gehad, met heftige discussies alom en weinig slaap en veel stressopwekkende situaties. Daarbij komt een rete slechte conditie om de hoek kijken. 4 jaar hevig roken, blowen, overgewicht en alcohol, om daarbij mijn doodsangsten weer wakker te doen maken. Voor deze ‘slechte periode’ heb ik een tweetal jaren elke dag getraind, zonder alcohol, roken en de andere dingen. Mijn ontlasting is nooit echt hard, eerder in de buurt van diarree (nu ik weiniger drink, nog steeds) Na een kort stukje lopen, laat staan sprinten, schiet mijn hartslag omhoog naar 120-130..

De huisarts heeft het twee weken geleden afgedaan als stress/oververmoeid, incl. een verwijzing naar de psycholoog. Ik slaap nu flink meer, en probeer meer mijn rust te pakken door boeken te lezen ipv achter een beeldscherm te zitten. Hij maaktte zich geen zorgen over het gewichtsverlies, ondertussen van 11 kilo naar 14….

Hij heeft vorige week ook naar mijn bloeddruk gekeken (140/73) bij een rustige, stabiele hartslag (niet eerst 5 minuten rustig gezeten en arm omlaag gehad). Hij heeft naar mijn hart geluisterd, en het klonk als een gezond hart, zonder lekkende hartkleppen. Hij heeft me doorverwezen naar een groot sportmedisch onderzoek, waarbij ook ECG’s en een cholestroltest inbegrepen zijn. Aangezien ik mijn leven wil gaan beteren, meer te gaan sporten (ik beweeg nu alleen van vervoer naar vervoer)

Nu heb sinds gister echter een verhoging in temperatuur (37.7 op dit moment), hoofdpijn, breekt het zweet me af en toe uit (had ik hiervoor ook al een beetje last van) en heb ik heel soms last van het corrigeren van mijn zichtveld. Ik voel me verder niet doodziek ofzo, alleen voel ik me wel redelijk kut.

Aangezien ik normaal gesproken geen zeikerd ben, en dit ook niet wil uitten naar mijn huisarts, vraag ik me af of het handig is om nogmaals langs te gaan. Ik heb op dit moment doodsangsten van hier tot Tokio(reden voor psycholoogbezoek), moeite met concentratie, en dat maakt het er allemaal niet beter op…

Vraag 1: Zijn dit klachten die onderliggende factoren kunnen zijn voor een ernstige ziekte, niet direct gerelateerd aan het hart?

Vraag 2: Is het handig alsnog een afspraak te maken bij de huisarts om de nieuwe dingen voor te leggen?

Vraag 3: Maak ik me nu gewoon zorgen over niks?

Vraag 4: 2jaar geleden is bij een vriend van mij op zijn 23e kanker vastgesteld, hij is er weer bovenop gekomen na chemo en operatie… Zijn mijn klachten ergens gerelateerd aan kanker? Kan ik hier tests voor laten doen aangezien het er niet beter op lijkt te worden?

Ik weet dat dit niet ter vervanging is van een medisch consult, maar ik dacht ik leg het eerst even hier voor aangezien ik al bij de huisarts ben geweest.

5 reacties
    Reageren
    Lana

Hallo Jan, ik ben geen dokter, maar waarom denk je meteen aan kanker? Je huisarts heeft je onderzocht en geen alarmerende afwijkingen gevonden en daarnaast ben je nu goed bezig door meer te bewegen en gezond af te vallen. Ik denk dat jouw lichaam aan het ontgiften is van de nicotine en de alcohol en dat dat deze kleine klachten geeft. Houd jezelf goed in de gaten, blijf gezond doorgaan, dan gaat het vast over. En als je je toch (te) ongerust maakt, kun je altijd even terug naar de huisarts.

Groetjes, Lana

Reageren
    Daan

Hallo Jan,

Ben je ook al op vitamine D en B12 gecontroleerd? Daar kan je namelijk heel moe van worden.

Reageren
    Paul

Ik zou het zoeken bij burn-out.

Een mens kan niet lang 80 tot 100% van zijn energie/spanning gebruiken.
    Een normaal mens kan dit reguleren en voelt het als hij zich te druk maakt.
    Het kan zijn dat je dat nooit geleerd hebt en onbewust naar uitvluchten zoekt in drugs, alcohol, roken enz.
    Het kan ook zijn dat je een doorzetter bent en denkt niet in een burn-out of stress situatie te mogen zitten.

De grens om daarin te belanden ligt voor iedereen ook anders dus die kan jij alleen maar bepalen.
    Vermoeidheid speelt een grote rol maar ook emoties.

Mijn tip is , pak aan wat je aan kunt pakken waarvan je denkt te weten dat het probleem zit, zeg gewoon wat je vind en vooral jezelf niet druk maken.
    Het leven is te kort om je te druk te maken en mocht het iets ernstigs zijn kan er toch niemand iets aan veranderen en ook dan moet je er mee leren dealen.

kortom doe wat je moet doen en zeg wat je wilt zeggen.

Reageren
    Anoniempje

ik heb last van druk op borst een heel klein beetje hoofdpijn en last van vermoeidheid , omdat ik toen ik klein was nare dingen heb mee gemaakt maak ik me snel zorgen kan iemand mij advies geven 12jaar

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: wekenlang vermoeid, klachten hoofdpijn, pijn op borst, nu verhogin
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.