Ik heb hier al vaker berichten geplaatst over het hebben van costochondritis (in maart vastgesteld).
Ik blijf het dood eng vinden al die pijntjes op de borst. Maar ook zonder pijn de benauwdheid, onrustig gevoel op de borst is wat ik het engst vind.
Er zijn wat onderzoeken gedaan voordat er costochondritis werd gesteld. 2 keer een ECG, uitgebreid bloedtest, D-Dimeer is gecontroleerd. Zelfs een echo van mijh onderbeen omdat deze een tijdje goed zeer deed.
Bij elk huisarts bezoekje is ook altijd naar mijn longen geluisterd, mijn hart, bloeddruk en saturatie gemeten.
Gelukkig is er in geen enkele test of meting iets afwijkends gezien.
Maar ik ben toch heel bang dat ik bijvoorbeeld Angina Pectoris heb, puur omdat ik ook zonder steken op de borst een eng en onrsutig/benauwd gevoel heb op de borst.
Wat is het verschil in symptomen van Angina Pectoris en Costochondritis? Qua aandoening ben ik bekend wat de verschillen zijn.
Je zou even op Thuisarts.nl kunnen, dat is een betrouwbare site waar je informatie over vele aandoeningen kunt vinden
De klachten die je hebt komen van de Kostochondritis en door hyperventileren van de angst en de spanningen.