- Toby18 november 2022 om 21:56
Ik blijf wel een pijn gevoel in mijn linker arm houden en aan de zijkant van mijn borst net onder mijn oksel
John (moderator)
18 november 2022 om 22:16Dat zal beslist geen hartinfarct zijn geweest
ReagerenJohn (moderator)
18 november 2022 om 22:18Als je denkt dat het toch je hart is moet je de huisartsenpost Bellen
ReagerenToby19 november 2022 om 17:55Hoi John,
Gister avond laat ben ik naar de seh gereden met deze klachten. Vervolgens weer door heel de molen heen. ECG laten maken bloeddruk op laten meten en bloed voor Tropamine waarde laten prikken. Dit was goed vervolgens een uur later voor de zekerheid weer tropamine laten prikken ook dit was goed om 03:30 uur mocht ik weer naar huis. Onderweg naar huis kreeg ik weer last van pijn op de borst en arm. Ik heb geprobeerd dit te negeren en vervolgens naar bed gegaan. Om 05:30 uur nam alles weer toe en ik heb vervolgens de nu gebeld. Het hele verhaal uitgelegd ook zij hebben een ecg gemaakt en vertelde mij dat het gewoon goed is met mijn hart gezien de eerdere uitslagen van vannacht. Ik moest verplicht een oxezepam nemen en dag heb ik ook gedaan hierna ben ik gaan slapen.
Nu heb ik sinds ik wakker ben weer dezelfde klachten met als extra klacht een soort trekkend gevoel op mijn nek. Ook nemen de klachten weer toe als ik mij inspan bijvoorbeeld een kast tillen merkte ik meteen pijn op mijn schouderblad op. Even hevig en het trok weer langzaam weg. Net met wandelen diverse malen pijnlijk gevoel op borst gehad. En nu weer pijn op mijn linker arm. Niet veel pijn maar is aanwezig
Ik raak hierdoor echt de realiteit kwijt. Ik ben constant bang dat mijn hart het begeeft of dat ik in een infarct zit. Soms voel ik dan ook direct onder mijn borst even een korte trekking. En dan is het weer weg.
Ik stuur hier deze berichten in de hoop een beetje rust te vinden. Mijn vrouw vind dat het bellen van ambulance en huisartsen post nu wel even genoeg is geweest omdat er tot op heden nooit wat uit kwam. Heb er nu in de afgelopen 2 weken 6 keer gezeten.
ReagerenSuzan19 november 2022 om 18:39Misschien zou het een idee kunnen zijn om je huisarts psychische hulp te vragen bij je angst voor hartklachten?
Reageren
Als je angst vermindert,zullen je klachten waarschijnlijk ook verbeteren.
Hyperventilatie kan ook hele vervelende klachten geven,daarbij kan een (psychosomatisch) fysiotherapeut helpen,om te ademhaling beter te kunnen controleren,maar ook om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen.Toby19 november 2022 om 19:03Hoi Suzan,
Ik ben sinds een paar maanden bekend met psychosomatische klachten inderdaad. Dank voor de hele goede tip ik heb deze week weer gesprek met mijn huisarts. Dan ga ik vragen naar een psychosomatische fysio. Ik heb al een psycholoog en eigenlijk gaan we volgende week vrijdag pas echt de diepte in.
Over angst voor hartklachten ik heb ook last van brandend maagzuur vaak en heb donderdag een gastroscopie. Gepland staan. Ik heb ook het idee dat het een combinatie is van somatischse klachten en maagzuur klachten.
Al met al is het psychisch best zwaar en verwarrend voor me want wanneer moet ik nu wel alarm slaan snap je. Ik sla nu continu alarm en aan het eind van de rit blijkt iedere keer weer dat ik niks heb.
Tegelijkertijd ten tijden van klachten durf ik er dan ook niet op te vertrouwen dat het niks is. Het is een hele strijd momenteel met mijzelf en de angst.
ReagerenSuzan19 november 2022 om 19:57Hoi,
Goed dat je al naar een psycholoog gaat.
Reageren
Voor een fysiotherapeut ben je geen verwijzing nodig ( in Nederland tenminste, zou je in België wonen,weet ik het niet).
Een psychosomatische fysio kan je heel goed leren herkennen wat psychosomatische klachten zijn en dat je daar gewoon “doorheen” kunt gaan.
En ook hoe je daarbij je ademhaling kunt controleren als je gaat hyperventileren of hoe je dat kunt voorkomen.
Fysio fitness kan ook fijn zijn,als je van sporten houdt,maar dat door je klachten niet goed meer durft.Anoniem8519 november 2022 om 22:16Herkenbaar ook allemaal meegemaakt, zit ook met maagzuur en een middenrifbreuk en heb ook vaak de angst dat er iets aan mn hart mankeert. Ik vermoed dat door het maagzuur je een pijnprikkel krijgt op de borst en daardoor verkrampt en anders gaat ademhalen.
Ik zou je adviseren indd je maag goed te laten onderzoeken en wellicht een volledig cardiologisch onderzoek te laten doen (echo, inspanningstest, holter) puur voor je eigen geruststelling zodat je dat af kunt sluiten en dan met een gerust hart 😉 aan het psychische gedeelte kan gaan werken.
ReagerenJohn (moderator)
19 november 2022 om 22:25Het zijn toch echt stress gerelatee3rde klachten. En dan met name hyperventilatie. Als er iets met je hart zou zijn geweest was dat met het ECG echt wel gezien
ReagerenV.26 november 2022 om 13:55Dag iedereen.
Ik herken deze klachten.
Deze zomer ben ik naar het spoed geweest. Daar hebben ze zo nopjes op mijn borstkas geplakt omdat te kijken of er iets aan mijn hart was. Ik weet niet hoe dat heet maar er kwam zo een papier uit met mijn hartslag.Ze zeiden dat alles in orde was. Uiteindelijk gingen mijn klachten ook weg.
Een halve maand later ( eind september) had ik last van mijn linkerarm en pols en een drukkend gevoel op mijn borst. Dit is niet meer weggaan en heb het nu nog steeds (november). Tegenwoordig heb ik vaak last van mijn nek en ook vandaag heel erg. Ik krijg heb een pijnlijk en drukkend gevoel op mijn linkerborstkas en deze gaat ook niet weg met ademhaalsoefeningen. Meestal begin ik ook te zweten en word in misselijk. In bed krijg ik vaak shokken.
Nu denk ik bij mezelf: moest ik iets aan mijn hart gehad hebben dan zo er toch al lang iets gebeurt zijn aangezien ik had al 3 maanden heb met up en downs maar het maakt me echt bang.
Ik ben ook bang om te gaan sporten.
Die armpijn valt nu wel mee, het is vooral mijn nekpijn en pijn op vooral mijn linkerbovenborst.
Ik probeer mezelf duidelijk te maken dat het wel zal zijn van uitstralende nekpijn.
Maar ik ben bang dat dit niet zo is.
Graag had ik raad gehad
Mvg
ReagerenV.26 november 2022 om 14:00Ik heb ook vaak last van een bonkend hart en duizeligheid
Reageren