Zoeken Vraag het forum

Hyperventilatie of hartklachten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Toby

Hallo,

Ik heb al een 5 a 6 maanden last van hyperventilatie hierdoor ben ik vaak erg van dat ik een hartaanval heb. Ik ben vaak naar de huisarts hiervoor gegaan en heb sinds kort hulp de echte sessie met de psycholoog gaat over twee weken beginnen.

Vandaag heb ik rare klachten gekregen terwijl ik de afwas deed. Ik wilde iets sneller klaar zijn omdat ik lekker erna wilde ontspannen. Toen ik mij plots omdraaide voelde ik mij ineens licht in mijn hoofd en voelde ik mijn oor kaak en wang samen trekken en warm worden. Vrijwel direct of tegelijkertijd voelde ik mijn borstbeen en linkerborst branden. Ik kreeg ook het gevoel alsof ik flauw zou vallen. (Ben wel bekend met maag/slokdarm klachten en slik hiervoor pantaprozol.

Normaal met mijn hyperventilatie voel ik wel een beetje aankomen wanneer ik in een apniekaanval schiet. En dan voel ik pijn op de borst en allerlei dingen die de symptomen van een hartaanval kunnen zijn.

Mijn vraag is de aanval die ik zojuist in de keuken had. Kan ik dat ook scharen onder hyper of paniek aanval?

Ik hoor graag,

Groet.

40 reacties
    Reageren
    John (moderator)

het lijkt toch op hyperventileren

Reageren
    Toby

Hoi John,

Ik ervaar de laatste dagen allemaal vage klachten.

Zojuist had ik ineens een stekend gevoel onder de oksel tegen mijn zijkant van mijn borst aan welke dat door trekt naar mijn arm en hand. Tegelijkertijd zwetende voeten en lichte duizeling.

Is dit allemaal hyperventilatie. Ik wordt er wel angstig van

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen

Reageren
    Toby

Na een paar minuten trekt het weer weg. Kan dit kwaad? Het is overigens aan de linkerkant je deze klachten

Reageren
    John (moderator)

Dat kan geen kwaad

Reageren
    Toby

John,

even voor de zekerheid die steek was aan de zijkant van mijn linkerborst onder de oksel ter hoogte van mijn boven arm. Dan is dat toch bij mijn hart?

Reageren