Zoeken Vraag het forum

Hyperventilatieklachten… ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar.
    Sinds eind vorig jaar hyperventileer ik af en toe, eerst zo’n een à twee keer per week. Tegenwoordig hyperventileer ik wat vaker. Als ik ergens last van heb, bijna elke dag. Bij mij is de hyperventilatie begonnen toen ik last kreeg van allerlei kwaaltjes en stress, ik ben een enorme tobber. Heel vaak ben ik doodsbang dat ik ieder moment een hart aanval of een hersenbloeding krijg. Ik heb last van een heel rijtje dingen, namelijk: beklemmend gevoel op me borst, hartkloppingen, tintelende handen en voeten, hoofdpijn, duizeligheid, af en toe moeilijk op me woorden komen en plots een soort van stotteren en ook oogruis (heel storend). Vandaag had ik toen ik naar school liep opeens een verlamde kaak, me linker kaak hing een beetje en voelde verstijft en daarna voelde ik hem bijna niet meer. Daarna ging dit na een best korte tijd weer over. Op dat moment had ik voor de rest nergens last van. Daarna begon de hoofdpijn en een beetje nekpijn ging zich er ook mee bemoeien. Toen ik een tijdje naar beneden keek en daarna weer naar boven, zag ik opeens sterretjes, dit ging echter binnen een paar seconden al weg. Volgende week ga ik even naar de dokter en bloedonderzoek doen. Me moeder gaat met me mee. Als ik me ouders vertel over me klachten dan zegt me vader meteen: o, je hebt last van groeipijn. Maar even serieus, volgens mij gaat je kaak echt niet hangen door simpele groeipijn… Me moeder herkent zich heel erg in mij, zij hyperventileerde vroeger ook al op jonge leeftijd. Ik heb me ouders gelukkig overgehaald naar de dokter te gaan. Weten jullie misschien of er iets meer met mij is dan alleen hyperventilatie? Want ik heb wel telkens allerei vage klachten… In ieder geval heel erg bedankt dat jullie dit hebben gelezen… En als iemand dezelfde klachten heeft als ik, ik hoor het graag!
    Groetjes Sascha

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Sorry, ik ben er vergeten bij te zetten dat ik me soms wat vergeetachtig voel en vaak last heb van de brok in de keel en dan last heb met slikken

Reageren
    John (moderator)

Heel goed mogelijk dat al je klachten door hyperventilatie worden veroorzaakt.
    kijk maar eens wat hyperventilatie met je kan doen:

http://www.hyperventilatie.org/site/lijst-van-klachtensymptomen/21

Lees ook eens:
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Ik herken mijzelf heel erg in je verhaal. Hyperventileren, brok in mijn keel, beklemmend gevoel op mijn borst. En dat met je kaak heb ik ook eens meegemaakt. Ga eens langs de Chiropractor, dat heeft mij heel erg geholpen. Door de hyperventilatie zaten mijn ribben, nek en schouders vast. Het was alsof er werkelijk een blok steen van mijn schouders viel.

Reageren
Reageer op: Hyperventilatieklachten… ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.