Zoeken Vraag het forum

Nog suggesties?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vorig jaar september kreeg ik last van een verkoudheid. Niet eens zo erg qua hoesten, meer een snotneus en super moe. Echter kreeg ik ook last van mijn ribben en moeite met ademen.
    Aangezien ik na 2 weken wel weer redelijk oke was (behalve pijn aan de ribben en moeizaam ademhalen en nog wel wat vermoeid) de coronatest negatief was ben ik toch tegen beter weten in gaan voetballen.

Die nacht kreeg ik zoveel last maar kon dit nog wel vol houden. Maandag de huisarts gebeld en op basis van mijn verhaal bloed gaan prikken om een longembolie uit te sluiten. Bleek het niet te zijn. Dinsdag naar de huisarts, zag niet echt iets bijzonders.

Dit ging een tijd zo door periodes van heftigere pijn en een soort aanvallen volgen. Ik heb dan ook vaak last van schouder, boeren, misselijkheid en lichtgekleurde ontlasting

In november naar de fysio gegaan voor die ribben en pijn in de schouder. Die zag niet echt iets maar stuurde mij toch door naar een collega omdat ik vroeg of dit door hyperventilatie kon. Niet dat ik daar last van had maar je weet maar nooit. Zij maakte de ribben los en kreeg ademhalingsoefeningen en rekoefeningen. Echter elke keer als ik daar vandaan kwam was ik zo misselijk dat ik toch de huisarts weer gebeld heb. Ik werd doorgestuurd voor een echo en diezelfde dag gebeld dat ik gelijk bloed moest laten prikken, aangezien lever vergroot is. Leverwaardes waren licht afwijkend. Daarna verwijzing naar MDL arts gekregen. Waar ik pas in april heen kon.

Vanaf februari tot juni val ik spontaan 15 kilo af daarna erg mijn best moeten doen om niet meer af te vallen.
    In maart besluit er een niersteen naar buiten te komen en daarmee had ik hoop dat alle klachten weg zouden gaan. Maar helaas. De aanvallen zijn er nog steeds gevolgd met vermoeidheid.

Mijn lever is van 18.2 (echo februari) naar 18.9 (echo november) gegaan. Geen idee of dat normaal is maar er word niet echt over gesproken.

Wat ik geprobeerd heb: fysio binnenkort naar nr3, tot november 2020 ging ik elke 6 weken naar chiropractor. Ik heb 2 gesprekken gehad bij de psycholoog maar die kon ook niks ontdekken. Bij de MDL arts soms afwijkende leverwaardes, mrcp toonde alleen wat vocht onder de lever. Eerste echo toonde niersteentje en vergrote lever. Tweede echo enkel de vergrote lever. Alle covid testen waren negatief. Bloedonderzoek gaf enkel doorgemaakte pfeiffer aan maar dat zou al langer geleden zijn.

Nog suggesties wat het kan zijn? Of wat ik nog zou kunnen doen. Ik word er namelijk behoorlijk moedeloos van en het bepaalt nu toch wel grotendeels mijn leven. (Zelf blijf ik denken aan iets met de galblaas, maar daar komt dus niks uit)

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Iemand nog enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen.

Reageren
Reageer op: Nog suggesties?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.