Zoveel vage klachten, zie ik iets over het hoofd?

Ik ga binnenkort naar een internist. Is er een onderzoek dat ik kan/moet aanvragen, zijn mijn zorgen terecht?:

Vorig jaar heb ik n.a.v. vage klachten veel onderzoeken gehad, buikecho, bloedtest, test voor gluten/lactose intolerantie, hartfilmpje... Er kwam niks uit. Ik zou willen zeggen, gelukkig! Maar de klachten blijven zich opstapelen.

In een korte tijd zijn er veel klachten bijgekomen, waaronder:

- Extreme vermoeidheid
    - Snel warme, vermoeide spieren. (Liep de trap af en moest 20 sec me ergens aan vastklampen omdat ik dacht dat ik zou vallen)
    - Pijnlijke klieren in hals, achter oor, liezen, komt en gaat snel
    - Soms ineens overal jeuk, komt en gaat ook snel
    - Plotseling allergische reactie op voedsel (sommige noten en vruchten), aften, blaren in mond, nooit allergieën gehad
    - Dik slijm in neus en keel
    - Slijm in ontlasting
    - Ontstekingen zoals oorontsteking, tussenrib ontsteking
    - Hoofdpijn
    - Gewrichtsklachten
    - Bloedend tandvlees
    - Haaruitval
    - Snel blauwe plekken die niet weg gaan
    - Vaak tussentijds bloedverlies (menstruatie)

En waar ik het meest mee zit is mijn verminderde eetlust. In mei woog ik ongeveer 73 kilo, nu 66,3, zonder dat ik probeer af te vallen/sport/op dieet ben.

Aangezien het een hele waslijst is, is het ook zo lastig om de vinger erop te leggen. Mijn huisarts neemt me niet meer serieus. Hij heeft meerdere keren gezegd dat het tussen mijn oren zit.

Een blindedarmontsteking is een jaar lang onder hun radar geweest, ze hielpen me niet toen ik aangaf dat ik depressief was: “er is wel een wachtlijst bij psycholoog, er zijn namelijk mensen die van bruggen af springen”. Een paar weken later heb ik een zelfmoordpoging gedaan.
    Mijn moeder heeft 7 jaar moeten wachten op een diagnose, reuma en Hashimoto.
    Het is dus niet geheel onterecht dat mijn vertrouwen in mijn huisarts slecht is. Ook lees ik vaak dat ziektes niet altijd opgespoord kunnen worden in het bloed, terwijl mijn huisarts blijft zeggen dat mijn bloed oké is.

Nu heb ik echt een onderliggend gevoel dat er iets mis is. Het is duidelijk dat in ieder geval mijn weerstand verlaagd lijkt.

Kanker komt vaak voor in mijn familie, aan beide kanten.

Wederom vraag ik of er iets is dat ik moet aankaarten bij de internist, een onderzoek dat ik kan aanvragen... Het is een behoorlijk verhaal, maar dit speelt ook een behoorlijk grote rol in mijn leven. Ik ben net 25 en denk niet dat dit normaal hoeft te zijn.

Alvast mijn eeuwige dank aan mensen die willen meedenken.

Reageer
Reageer op: Zoveel vage klachten, zie ik iets over het hoofd?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief