Home / Overige onderwerpen / Pijn, hartkloppingen enz
Hallo,
Al minimaal een half jaar loop ik met verschillende klachten rond en helaas kom ik er maar niet achter wat de onderliggende aard ervan is.
Het begon met name met hartkloppingen, vermoeidheid, duizeligheid, pijn rond de borst en benauwdheid. Een aantal maanden voordat deze klachten begonnen heb ik een lange tijd veel gehoest en waren er sporen van kinkhoest aanwezig. Hierdoor heb ik destijds waarschijnlijk een spiertje ontstoken/gescheurd gehad door het vele hoesten.
Anyway, ik ben met de klachten van hartkloppingen enz oa bij de huisarts, seh en cardioloog geweest. Deze konden na verschillende onderzoeken weinig afwijkends vinden behalve dat ik een snelle hartslag heb(gemiddeld 90) en dat ik tijdens het dragen van de eventrecorder een aantal overslagen had. Ook kwam naar voren dat ik ondergewicht heb(wordt aan gewerkt). Ik sta momenteel nog op de wachtlijst voor een MRI van het hart maar verwacht hier weinig van.
De klachten bleven echter aanhouden en werden erger. Ik kreeg veel pijn aan mijn benen met name bij inspanning zoals traplopen enz. Maar ook pijn op andere plekken in mijn lichaam. En dus besloot de huisarts mij ook door te sturen naar een internist. Ook deze kon al met al niks opmerkelijks vinden behalve dat mijn vitamine D waarde vrij laag was (41). Zij schreef mij vitamine D ampullen voor(2x25.000 1 x per week). Echter na inname van de eerste dosis voelde ik mij heel raar. Ik kreeg enorme spierpijn in mijn benen, was duizelig en licht in mijn hoofd, vlagen van misselijkheid en kon soms niet helder nadenken. Ook laat ik sindsdien soms ineens dingen uit mijn handen vallen.
Als eerst de apotheker gebeld met de vraag of dit een overdosering of bijwerking kon zijn. Zij beaamde dat dit inderdaad zou kunnen en raadde mij aan de internist hierover te bellen. De internist leek het echter sterk dat dit door de vitamine d ampullen zou komen en adviseerde mij de huisarts te bellen. De huisarts zei dat het waarschijnlijk een reactie op een hulpstof uit de ampullen zou zijn en dat ik maar gewoon tabletjes moest gaan proberen en dat we er niet achter zouden kunnen komen door welke hulpstof het kwam(heb later gekeken en er zitten maar 2 hulpstoffen in?).
De tabletjes heb ik 2 dagen geprobeerd maar ook daar voelde ik me niet goed bij.
Al met al loop ik nog steeds met diverse klachten en kan ik er niet achter komen waar het door komt. Misschien zijn er hier mensen die de klachten/ervaringen herkennen en tips hebben.
(Aanvullende info: sinds kort krijg ik ook steeds meer kleine spataders op mijn benen en voeten)
Liefs,
doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Ondergewicht en vitamine tekort kan wel wat nare klachten geven...
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!