Zoeken Vraag het forum

24uur koud zweten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Raymon

Beste

Mijn vrouw (46) is 6dagen terug geopereerd aan dissectie type-B waarbij 2 stends zijn geplaatst. Dissectie zat precies net onder de bocht. Hierdoor met 1ste stend de hoofdader naar linkerarm afgesloten.met 2de 3 aders naar rug afgesloten.

1- Ze is na 4dagen ontslagen omdat volgens verplegers zij niet kon slapen en dat tot stress kan leiden. Er is een scan gemaakt die volgens de arts er goed uit zag en ook hij geen bezwaar zag in ontslag.

2-Geen familigesprek gehad en of duidelijke info meegekregen hoe het thuis verder moet en waar we op moeten letten. Er is gewoon in de ochtend gebeld net mededeling dat ze vandaag naar huis kan verder geen gesprek en of info.

3- Voor en na operatie had ze ; ik noem het maar stuittrekkingen: ik weet niet hoe anders ik dat moet verwoorden. Haar benen_armen-mond-wenkbraue-ogen enz die schokken en wordt met de dag erger. Ik heb die vraag tijdens opname gevraagd maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Nu na de dag van ontslag zweet ze 24uur door waar ik me ongerust over maak. Ze heeft geen koorts en handen voeten voelen erg koud aan. Nu na 3dagen thuis non-top koud zweten. Ik heb de huisarts gebeld die verwees me door naar ziekenhuis omdat zij meer weten volgens haar. Ziekenhuis zegt dat zij de operatie hebben verricht en de vervolgcontoles idd via ziekenhuis lip, maar als er dingen zijn zoals zweten enz moet huisarts deze oordelen en bij het niet vertrouwen zij een verwijzing moet afgeven.Haar bloeddruk schommelt tussen 162/72 en 147/73.

Toch na 2 dagen met pijn en moeite de zaalarts van verpleegafdeling gesproken en de vragen gesteld. Haar bloeddruk vond ze normaal en kon verschillen van persoon tot persoon. Het zweten zou komen door niet goed functionerende darmen omdat ze al bijna 4 weken weinig lichamelijk beweging had.

Ik vertrouw deze informatie niet. Haar bloeddruk voor operatie konden ze niet reguleren met bloedverlagende pillen en is ze in spoedoperatie programma gepland. Voor de operatie mocht de bloeddruk absoluut niet hoger als 120 en na operatie zei de chrirug dat bloeddruk niet hoger als 140 mag. Wat ik bij deze aandoening erg goed begrijp is dat bloeddruk de boosdoener in kwestie is zowel voor het ontstaan van deze aandoening als zijnde het verder verergeren of genezing.

Ook vertrouw ik het non-stop koud zweten niet dat het door onvoldoende werking van darmen kan zijn. Ik heb zelf info opgezocht wat koud weten kan zijn maar nergens kom ik darmen tegen.

Kan iemand mij hierbij helpen. Wat ik nu het beste kan doen of welke stappen ik moet zetten.

Mvg

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Toch kan het allemaal met de operatie en een verminderde darmwerking te maken hebben. de vochtverdeling en het verbruik verandert door een verminderde darmwerking. Meer transpireren kan daar dan toch een gevolg van zijn
    De bloeddruk na de operatie is niet zo vreemd…

Reageren
Reageer op: 24uur koud zweten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.