Zoeken Vraag het forum

Gevoel van duizeligheid & afwezigheid,gevoel het bewustzijn te verliezen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Hi heren en dames

ik heb al ruim 2 maanden een gevoel niet helemaal wakker te zijn (afwezigheidsgevoel) en ben ook constant duizelig met het gevoel de kracht in mijn benen te verliezen
    Evenwichtsproblemen ervaar ik vooral bij het blijven staan.
    het lijkt wel een opkomende druk vanuit de achterhoofd/nek.
    Mijn ogen bewegen ook niet soepel en lijkt alsof mijn ogen niet gelijk zien alsof ze niet goede samenwerken en vermoeid zijn.
    Ook heb ik een angstige druk die telkens door me hoofd en hart tekeer gaat lijkt dan wel alsof ik geen lucht meer ga krijgen en mijn lichaam niet meer onder controle kan houden.
    Ik voel bij het draaien en bewegen van mijn rug een drukkend gevoel in de bovenrug , dat voel ik ook bij het diep ademhalen.
    Bij zo’n aanval (die om de 1 minuut herhaaldelijk plaatsvind) vooral voor het slapen gaan lijkt het alsof ik niet onbewust meer kan adem halen en dat mijn lichaam door de grond gaat zakken.
    Mijn hart klopt op dat moment ook erg.
    Ik ben ook bij de huisarts geweest die me vertelde dat het hoogstwaarschijnlijk een griepje zou zijn.

Ik ben pas een jongeman van pas 18 jaar oud , het lijkt wel alsof ik de enige ben die zo jong is met een groot aantal symtonen.

Weet iemand wat dit kan zijn ? en wie heeft hier ook ervaring mee?

Hoor het zoo graag want ben machteloos !

gr

11 reacties
    Reageren
    Hans

Nog snel wat bijvoegen

Kan me ogen ook niet meer focussen en als ik dat probeer krijg ik dat enge gevoel ,dat een schrik geeft bij de hart en hoofd.

Reageren
    John (moderator)

Je bent beslist niet de enige hoor.
    Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs? Heb je veel stress of spanningen?
    Doe ook even de test op
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Hans

Tandor nee ik gebruik geen drugs of medicijnen.

Heb nu stage waar ik de hele dag achter een laptop zit.

Spanningen heb ik nauwelijks doordat ik altijd relaxt ben in keuzes.

Blijf wel vaak denken aan dingen die ik apart vond  in het verleden maar geen stress.

Reageren
    John (moderator)

Doe toch maar eens even de test. En naar de huisarts met de klachten. Misschien goed om eens uitgebreid bloedonderzoek te laten doen.

Reageren
    Hans

Mijn huisarts meld mij dat bloedonderzoek niet nodig is want ze acht de kans erg klein dat er wat mis zou kunnen zijn in mijn bloed.

zeker door mijn jonge leeftijd.

Mischien ziet er iets in mijn rug/nek vast ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen, maar zonder enig onderzoek is dat moeilijk te zeggen. Je zou daarvoor naar een fysiotherapeut kunnen gaan.

Reageren
    Hans
    1. Tandor het klinkt mischien gek , maar heb nog nooit een massage gehad , ook omdst ik zelf altijd Nee zei tegen anderen die dat mij aanboden.Lijkt wel alsof ik angst heb voor massages alsof de masseur je spieren pijn en raar gaan doen.In ieder geval heb ik nu voorql last van bewustzijn verliezen tijdens een stuk lopen en ogen die lastig meewerken met draaien focussen.En ook wat duizeligheid / Afwezigheids gevoel aanwezig .
    2. Dit verpest alles in mij leven , kan niet eens naar werk.
    3. Wandelen of naar winkelcentrum is de grootste moeite.

Wat kan dit zijn?

Gr

Reageren
    John (moderator)

Doe die test eens   en dan deze ook nog even:

https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Reageren
    Meisjemetangst

het klinkt een beetje als “ oververmoeidheid “ of overspannenheid , heb je veel stress ?

Reageren
    Catootje

Denk vooral aan factoren als voeding en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Beste bij elk eetmoment zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hele gezondheid. Geen frisdrank dus. Bloedonderzoek zegt trouwens niet al teveel over tekorten aan stoffen. Zo is een magnesiumtekort niet te meten op bloedniveau. Teveel op je smartphone is ook niet goed voor je lichaam.

Reageren
    Meisje17x

Haii ! Ik heb dezelfde klachten & k heb t door oververmoeidheid , slaap je wel goed ? Ik heb het erger als ik minder Dan 7 uur heb geslapen ! Nachtrust helpt echt.

Reageren
Reageer op: Gevoel van duizeligheid & afwezigheid,gevoel het bewustzijn te verliezen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.