Zoeken Vraag het forum

Beklemmend gevoel in hoofd, duizeligheid aanvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dan

Hi allemaal,

en laatste paar weken heb ik last van een aantal vage klachten.

Op t werk krijg ik regelmatig een soort van (gevoelsmatig matig) aanvallen waarbij het lijkt alsof m’n hersenen of iets binnen in m’n hoofd samentrekt waardoor ik lijk flauw te vallen. Alsof m’n hersenen gewoon samentrekken of geen zuurstof krijgen.gebeurt altijd in een fractie van n aantal seconden en als  dit gebeurt blijf ik vervolgens de hele dag duizelig en een vreselijk gespannen nek en raar gevoel op m’n hoofd houden.  Als ik m’n ogen sluit draait het gewoon zo vreselijk.

Huisarts heeft verder niks vreemds gevonden.

Wat kan dit zijn? Vreselijk dit het lijkt wel alsof ik een beroerte of hersen infarct nabij ben en weet me geen raad meer.

Gr dan

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress/spanningen op het werk?

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Dan

Ik heb een ontzettend drukke periode achter m’n rug en ook last van paniekaanvallen gehad vroeger.  Maar dit is niet herkennaar voor me. Kan een paniekaanval zich dan op andere manieren uiten???

Reageren
    John (moderator)

Dat kan zeker….

Angst en paniekaanvallen veroorzaken vak hyperventilatie. Als het langer duurt dan ontstaat er CHV.

kijk hier eens welke klachten er allemaal kunnen  ontstaan:

http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
    Dan

Maar komt chv dan in aanvallen?
    Kan het niet iets in m’n hersenen zijn?
    Als ik zo’niet aanval krijg dan kan ik me niet meer focussen op t praten met mensen want dan wordt het 10x erger.
    Gr dan

Reageren
    John (moderator)

Dat kan in aanvallen optreden.

Het past in ieder geval niet bij een beroerte.

Reageren
    Catootje

Voor je hele gezondheid is in elk geval je dagelijkse voeding belangrijk. Door ons westerste eetpatroon met teveel koolhydraten en voor geraffineerde suikers kan je bloedsuikerspiegel gaan schommelen, wat weer allerlei andere ontregelingen kan geven in o.a. hormonen en neurotransmitters. Beter zorgen voor regelmatig eten, bij elk eetmoment ook wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten, zodat de suikers langzamer opgenomen worden.
    Ook zouden er voedingsovergevoeligheden kunnen spelen. Niet iedereen reageert bijv goed op koffie. Ook stoffen als tyramine en histamine in je voeding kunnen klachten geven.
    Dan kan het nog zijn dat je wat tekorten hebt, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en amminzouren. oa magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3 en nog tal van andere stoffen.
    Ook electromagnetische velden van allerlei apparatuur en wifi kunnen zorgen voor een stressreactie in je lichaam en klachten uitlokken.

Reageren
    Catootje

Bij paniekaanvallen kan naast je voeding ook een tekort aan serotonine en andere neurotransmitters spelen en wellicht bij je huidige klachten ook. Is bij te sturen met de juiste voeding en supplementen. Voor de aanmaak van serotonine zijn o. a. magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3 en tryptofaan nodig. Gebruik zelf 5htp, wat ook de serotonine en andere neurotransmitters helpt aan te maken. Als ik het niet gebruik voel ik me soms helemaal akelig ’s nachts, een beetje vergelijkbaar met jouw klachten. Er zijn nog wel vergelijkbare middelen, zoals bijv theanine, is een beetje persoonlijk wat bij je past.

Reageren
    Dan

Bedankt voor de reacties. Wat ik merk dat ik voor de aanvallen altijd opeens misselijk wordt zeg maar.
    Wat kan dat zijn want dat past toch ook niet bij chv?

Reageren
    John (moderator)

Als je nou eens goed naar die lijst kijkt, dan zie je,dat het er toch echt bij staat.

Reageren
    Dan

Gisteren heb ik me goed gevoeld en vanochtend was het weer raak. Kopje koffie gedronken en 1pmin erna weer dat beklemmend gevoel in m’n hoofd.dit is zo heftig dat ik in 1 sec compleet in paniek schiet en licht in t hoofd wordt. Na ben ik weer duizelig.

Ik begrijp niet waarom ik na zo ’n aanval duizelig blijf ??

Vreselijk…

Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat je dan blijft hyperventileren…

Reageren
    Dan

Kan dit ook alcohol gerelateerd zijn? Laatste tijd flink verbouwd thuis en elke avond wel 3 flesjes bier gedronken . Dit kan  toch ookan de hersenen aantasten??

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg waarschijnlijk van 3 flesjes bier

Reageren
    ADV

Hallo Dan ,

Was je al verder gekomen met je

Zoektocht naar je klachten ?

Ik ben er nieuwsgierig ik heb na genoeg de zelfde klachten .

Gr Adv

Reageren
Reageer op: Beklemmend gevoel in hoofd, duizeligheid aanvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.