- Debbie12 november 2017 om 15:09
Vorige week ben ik tijdens het werk aan de kassa zó naar geworden. Alles draaide om me heen. Voelde me al een aantal dagen niet helemaal lekker. Maar dat voelde zo naar. Heb collega gevraagd het van me over te nemen. Alles draaide (of ik draaide, het voelde heel naar in ieder geval). Duurde denk ik 1 of een enkele minuut. Daarna geen last. Alleen had ik last van mijn achterhoofd. En dat gevoel is er nog steeds regelmatig.
Het voelt licht in mijn achterhoofd, soms met een soort prikkels. Niet pijnlijk ofzo. Maar vreemd. Nu loop ik de laatste dagen dus met een soort van lichtheid of duizeligheid in mijn hoofd. Ben er soms ietwat misselijk bij. Maar ook dat is niet zo heftig. Gisteravond tijdens de duizeligheid de bloeddruk gemeten omdat ik dacht dat ie wellicht laag zou zijn. Ben me rot geschrokken, 160 om 98. Daarna nog een keer 148 om 95 en de 3e meting was 140 om 93. Later op de avond, op advies van mijn man, opnieuw gemeten. Toen een stuk lager, 131 om 85 2e keer zelfs 124 om 80. Netjes dus.Dus ik schoot best even in de stress. Vanmorgen tijdens duizeligheid weer gemeten. 122 om 80 en 118 om 76. Daar kan het volgens mij dus niet aan liggen. Ik moet zeggen dat ik wel wat verkouden en moe ben.
Maar het zit dus echt in mijn achterhoofd. Het prikkelt/tintelt gewoon. (mieren die er door heen lopen, lijkt er misschien een beetje op)
Enig idee wat dit kan zijn?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 november 2017 om 15:23Het kan door spierspanning vanuit je nek komen.
ReagerenCatootje12 november 2017 om 17:26Je schrijft dat je toch al niet zo lekker was dus dat kan meespelen. Je voeding kan een rol spelen, vooral de vele snelle suikers die veel mensen nuttigen. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen. Zo kan tyraminerijke voeding de bloeddruk omhoog jagen. Ook kan je tekorten aan bepaalde voedingsstoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bij verkoudheid beter ook wat vitamientjes gebruiken, vitamine C en D en zink. Middelen met vlierbes kunnen ondersteunen werken. Bij hooggevoelige mensen kan nog de invloed van de omgeving spelen, zeker als je wat minder goed in je vel zit.
ReagerenYowie22 mei 2018 om 20:43Ik heb hetzelfde gevoel, alleen niet zo de duizeligheid, maar wel het rare gevoel. Ben je al iets wijzer geworden.
ReagerenKelly13 juni 2018 om 11:31Ik heb ook van die rare klachten, net als of er iets niet goed zit in mijn achterhoofd, als of het soms een kleine storing krijgt waardoor het even lijkt als of ik weg val maar toch gebeurd het elke keer net niet. Vandaag had een collega van mij het toevallig wel gezien die zei dat ik even moest gaan zitten. Deze klachten heb ik dus tijdens werk als ik bezig ben maar ook gewoon tijdens rust. Om even een goed beeld te krijgen, vorige keer kreeg ik deze klachten inclusief paniekaanvallen door stress van Verhuizen toen dat eenmaal achter de rug was werd ik verkouden en verdwenen daarna de klachten. Nu 2 maanden verder kreeg ik dus de duizelingen opnieuw maar nu geen paniekaanvallen en ben ik weer verkouden zou dit een verband kunnen hebben? Ik ken deze klachten niet zo goed, vroeger had ik dit nooit en werd ik zelden verkouden nu sinds augustus vorig jaar om de 2 maanden ongeveer. verder moet ik er aan toe voegen dat mijn nachtrust doordeweeks ongeveer 6,5 uur per nacht is, dit door werk en een kind thuis. 2 maanden terug bloed laten prikken door borst klachten door de paniek maar kwam niks uit.
Zijn dit “normale” klachten of moet ik mij echt zorgen gaan maken?
ReagerenJohn (moderator)
13 juni 2018 om 13:09Ik denk dat het toch vooral stress en hyperventilatie klachten zijn
ReagerenKristel30 december 2021 om 21:57Ik heb dit ook, hebben jullie nog vorderingen?
ReagerenBart23 april 2022 om 18:32Ik heb dit vandaag ook gehad. Heel naar. Iemand die weet wat dit kan zijn?
ReagerenCatootje25 april 2022 om 17:52@Bart oorzaken kunnen divers zijn. Allereerst naar je huisarts. Daarnaast kan een natuurgenezer verder kijken naar oorzaken. Denk aan voedingspatroon, hormoonhuishouding, tekorten aan voedingsstoffen. Denk verder aan factoren als electrosmog van apparatuur en wifi.
Reageren