Zoeken Vraag het forum

licht gevoel/ duizelig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Heb nu een paar weken last van raar hoofd. Licht gevoel. Af en toe duizelig.  Ik ben bij de ha geweest. Neurologische testen gedaan. Was gelukkig allemaal goed. Waarschijnlijk stress. (Heb een angststoornis) Loop nu bij de fysio voor evt mijn nek. Maar helpt ook nog niet. Dokter zei anders over twee weken terug. Gaan we evt bloed prikken. Het is niet constant aanwezig. En ben erg gestresst erdoor. Kan het zo zijn dat je er teveel mee bezig bent?  En daardoor de klachten toenemen? Als ik wakker word durf ik me ogen niet te openen omdat ik bang ben duizelig te worden.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Aks je er teveel mee bezig bent kan dat heel zeker.
    Ben je niet onder behandeling van een psycholoog voor de angststoornis?
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

Ja zeker. Psycholoog, praktijkondersteuner, psychosomatische fysio. En nu hypnotherapie. Lijkt wel of ik mezelf ziek maak met mijn gedachten.

Reageren
    John (moderator)

In feite is dat ook zo…maar dan wel onbewust…Het is vooral de angst voor de angst die dat doet…

Als ik wakker word durf ik me ogen niet te openen omdat ik bang ben duizelig te worden.  Dit is er een voorbeeld van. Waarschijnlijk ga je ook met die angst slapen. Als ik maar niet duizelig ben als ik wakker wordt…

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt. En nu op mijn werk ondanks afleiding toch veel erop aan het focussen…

Reageren
    John (moderator)

Maar dat houdt dan dus wel de klachten in stand….

Reageren
    Anoniem

Sorry. Nog een vraag. Maar als ze bloed prikken, waar zouden ze dan op prikken? Ijzer zei de dokter en dat andere werd me niet echt duidelijk. Heeft ineen idee?

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk ijzer, HB, CRP en eventueel vitamines

Reageren
    Anoniem

Oke. Bedankt.

Reageren
    Catootje

bij een angststoornis en nekklachten kunnen spanningen een rol spelen maar ook je voedingspatroon en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Denk bij angstklachten onder andere aan de rol van suiker, histaminerijke- en exorfinenrijke voedingsmiddelen die klachten kunnen geven. Het beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.

Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten. Zo is een magnesiumtekort niet aan te tonen op bloedniveau. Een magnesiumtekort kan invloed hebben op nekklachten. Magnesium zorgt namelijk voor ontspanning van je spieren. Allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid helpen te verbeteren. Had vroeger ook van die zogenaamd psychische klachten maar die werden een stuk minder door aanpassing van mijn voeding plus wat voedingssupplementen.

Reageren
    Se77

Ik kan uit ervaring zeggen dat stress pure gif voor je lichaam is!

Dus nooi never niet te lang en onnodig doen!

Reageren
Reageer op: licht gevoel/ duizelig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.