- Anoniem19 november 2013 om 10:49
Hoi,
Ik ben een man van 27 jaar. Ik heb het laatste jaar veel last van een gedesoriënteerd gevoel. Ook heb ik veel maagklachten gehad, waar ik inmiddels een zuur remmer voor slik, en dat helpt. In de loop van mijn leven ben ik regelmatig flauwgevallen als ik ziek was, of soms ook zomaar. Hier was ik dan wel een tijdje out een had ik ook spasmes. Vroeger is er lichte epilepsie geconstateerd die met de leeftijd zou vergroeien. Ongeveer 5 jaar geleden is ADD geconstateerd. Maar nu zodra ik me vreemd voel of op mijn werk ben maak ik me zorgen enn wordt ik duizelig en krijg ik een druk op mijn maag. Ik voel me het laatste jaar voornamelijk vaak moe en’ziek’, vreemd en ontkoppeld van mezelf, en na allerlei bloedonderzoeken waar niks uit is gekomen, weet ik niet goed wat ik nu moet doen. Ik raak steeds meer zenuwachtig voor kleine dingetjes zoals boodschappen doen. Op het moment ben ik bij een psycholoog in behandeling, maar dat helpt nog weinig. Ik denk dat een hersenscan misschien meer kan vertellen maar ik weet het niet zeker. Ook ben ik bij een fysiotherapeut geweest voor ontspanningsoefeningen.dat hielp een beetje. Herkent iemand zich in deze klachten of kan iemand me een richting in sturen?1 reactieReagerenTandor119 november 2013 om 19:00Het is moeilijk te zeggen omdat je o.a. epilepsie hebt (gehad) en daarbij gediagnosticeerd bent voor ADD.
Maar de klachten die je hebt en het feit dat ontspanningsoefeningen hielpen, kunnen op spanningsklachten, hyperventilatie wijzen.
Reageren
Ik zou je willen adviseren om mijn columns over angst eens te lezen. Daar vindt je ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Probeer dat eens uit.