- LQ28 november 2017 om 16:30
Hallo dokter,
Ik wilde graag eens beginnen met sporten, dus had ik me in laten schrijven bij basic fit. Ik ben samen met wat vrienden begonnen met rekken en strekken en daarna een half uurtje op de loopband. Dit ging allemaal heel goed maar daarna ben ik wezen squatten en dit niet helemaal goed geloof ik. Ik kreeg na de eerste 15 squats van de 3x 15 squast al wat last van hoofdpijn. Ik dacht dat gaat wel weer over omdat ik het niet gewend ben maar na de 3e set van 4x 15 squats kreeg ik extreme hoofdpijn en ik kon heel slecht tegen licht. ik moest mijn ogen dichthouden en ik wilde ook het lieft geen geluid horen van niets of niemand. Dit heeft zo een kwartiertje a 20 minuten geduurd voordat het weer overging.
3 reactiesReagerenLQ28 november 2017 om 16:31bij de 3e setje van 15x squats bedoelde ik.
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 17:20Als je lichamelijke klachten gaat krijgen, is het verstandig om toch even te stoppen. Als beginner zou je ook niet 3 x 15 squat’s moeten beginnen. Veel te intensief.. dat is ook geen lichte inspanning. De volgende keer eerst maar even met een instructeur bespreken. Het was gewoon te veel en te intensief.
ReagerenCatootje29 november 2017 om 09:19Als je sowieso te weinig beweegt kan het goed zijn om daar eens mee te beginnen. Zoals wandelen, fietsen, zwemmen enz. Bij de sportschool ook rustig aan beginnen. Het kunstmatige licht kan teveel zijn. Bij overgevoeligheid voor licht geluid in het algemeen kunnen er tekorten spelen, zoals magnesium.
Reageren