Zoeken Vraag het forum

Erge Hoofdpijn Bij Inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen
    Ik ben een jongen van 14 jaar en krijg de laatste paar dagen een nogal ernstige hoofdpijn als ik mezelf lichamelijk inspan.

Het begon allemaal 4 dagen geleden toen we een conditie circuit deden op school, bestaand uit 10 oefeningen. Voor elke oefening moesten in 20 seconden zoveel mogelijk repetities doen. Maar al na de eerste oefening kreeg ik opeens verschrikkelijke hoofdpijn, maar ik heb besloten het te negeren en verder te doen. Na 40 minuten was het conditie circuit over en de hoofdpijn bleef nog enkele tientallen minuten, maar daarna was alles over.

Sindsdien krijg ik elke keer als ik me lichamelijk hard inspan terug diezelfde hoofdpijn, maar hij wordt erger en erger met de dag. Nu op dit moment moet ik zodra ik de hoofdpijn krijg stoppen met sporten, want als ik het negeer maak ik het nog erger en moet ik neer gaan liggen omdat ik het anders niet meer aan kan.

Ik ben over het algemeen kerngezond buiten het feit dat ik een migraine patiënt ben.
    Vroeger kreeg ik elke week 1-2 dagen migraine, maar de laatste keer dat ik nu ernstige migraine heb gehad was 2 maanden geleden.

Enig idee wat ik moet doen? Moet ik naar een dokter gaan? Moet ik gewoon enkele dagen rusten en dan hopen dat alles terug naar zijn normale gaat? Alvast bedankt voor dit te lezen!
    Mvg,
    T.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een vorm van inspanningsmigraine zijn. Ik zou je aanraden om met de klachten naar je huisarts te gaan

Reageren
Reageer op: Erge Hoofdpijn Bij Inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.