Zoeken Vraag het forum

Hoofdpijn oorzaak achterhalen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Blabze

Hoi,

Een vage titel voor een vaag probleem. Al heb ik mijn best gedaan om volgende info structureel te krijgen.

Ik denk dat ik kan uitlokken met sporten overdag, al moet ik dit nog verifiëren en ik heb het soms ook bij niet sport.

Na sporten of gewoon plotseling kan ik me zo moe voelen, dat ik zal en as zit. Hoofd is licht en drukkend, ik kan me leggen op dat moment. Caffeine helpt dan wel, maar ik ben enorm geïrriteerd dan. Alcohol, een klein glaasje, helpt om me dan ok te zijn. Ps ik drink anders niets.

Die dag hou ik het ook niet lang meer uit. Ik heb al varianten geprobeerd met thee of aspirine met coffeine… Of sinutab. Ik sta dan zo hevig dat ik iedereen zijn neus afbijt. ’s avonds slaap ik dan snel.

Dag 2. Sta ik om een zeer fuzzy gevoel in t hoofd, wat kan leiden tot enorme hoofdpijn. Als ik er op tijd bij en, kan ik het inperken. Maar 4 uur last en alle moeite moet ik doen om aanwezig te zijn. Aspegic 1000 of aspirin helpt. Ibuprofen 400 helpt wel, bovenop de aspegic, maar niet zo hard. Ik denk dat mensen dit een wat te hoofd noemen. Weet niet zeker.

Dag 3,
    Dan vanaf 6 uur, als ik plotseling wakker word, bonkend hoofdpijn, beide kanten aan de slaap, fuzzy feeling aan voorhoofd. Sinus toegangen zijn vrij, daar kan ik op drukken.
    Opnieuw aspegic of ibuprofen… Vooral thee, zeeer veel thee of beetje coffeine, zorgt ervoor dat het beter gaat. Zonder de thee lukt het om te liggen, door medicatie zonder hoofdpijn. Vanaf ik rechtsta bonkt het lichtjes.

Dag 4, nog beetje fuzzy,

Dag 5, nog wat licht in het hoofd.

Echte migraine denk ik niet, want ik zie geen spots of aura.

Na het sporten eet ik wel weinig koolhydraten omdat ik sport om. Gewicht onder controle te houden en vet wil verbranden. Meestal sport ik ’s avonds na t werk en dan heb ik’ ooit een probleem. Als ik ga sporten in namiddag wel of voormiddag. Niet altijd heb ik hoofdpijn,. Wel voel ik me zeeer moe. Dus misschien dat ik hier twee problemen beschrijf.

Ik neem wellbuterin en bisoprolol en omeprazoke 10 MG.

Ik heb een tijde geen wellbuterin en bisoprolol genomen maar 5htp en ik voelde me ook beter’ probleem Is dat je daarmee om de 4 weken mee moet stoppen en dan voel ik me zo slecht. Alweer misschien heeft dit er NIX mee te maken.

Spierspanningshoofdpijn heb ik ook wel, maar via magnesium en massage heb ik dat onder controle. Matras aangepast, rechte rug, schouders die dieper inzakken nu.

Waarop zou ik nog kunnen letten om iets beter te kunnen pinpointen?

Ik heb al gelezen inspanningshoofdpijn?

De dokter weet het ook niet zo goed.

Neuroloog denkt aan migraine. Maar dat middel topamax, neem ik niet meer. Ik zie me telkens mezelf ophangen als ik dat middel neem.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik neem wellbuterin en bisoprolol en omeprazoke 10 MG[/quote]
    Wat is de reden dat je deze middelen neemt?

[quote]Na het sporten eet ik wel weinig koolhydraten omdat ik sport om. Gewicht onder controle te houden en vet wil verbranden.[/quote] heb je enig idee hoeveel Kcal je op een dag inneemt?

Hoe oud ben je?
    Hoe groot ben je?
    Wat is je gewicht?
    Ben je man of vrouw?

Waarom stop je zomaar met de Wellbutrin en de Bisoprolol? Dit kan namelijk nogal wat problemen opleveren.

Reageren
    Anoniem

5htp gebruik ik zelf een aantal jaar bijna de hele tijd omdat ik moeilijk zonder kan. Weet niet of een pauze daarin wel nodig is.
    Bepaalde medicijnen kunnen flinke bijwerkingen geven. als je ze nodig hebt heb je ze nodig maar vaak zijn er wel natuurlijke middelen, vooral wat voedingssupplementen. Zou je door een deskundig kunnen laten uitzoeken. Niet zomaar stoppen met medicatie natuurlijk.
    In het verleden karrevrachten medicijnen geslikt, met de nodige bijwerkingen, maar ik heb ontdekt dat er aan mijn ontregelingen ook bepaalde tekorten en allergieën ten grondslag lagen.
    Voor de bloedsuikerspiegel eventueel chroom gtf.
    Kan ook zijn dat je wat vitamine b12 tekort komt.
    Behoefte aan koffie kan op een ijzertekort wijzen. Zelf ben ik dan meer een voorstander van het gebruik van de celzouten.

Reageren
Reageer op: Hoofdpijn oorzaak achterhalen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.