- Anoniem14 augustus 2014 om 15:13
Afgelopen vrijdagavond ging ik naar de sportschool om krachttraining te doen. Dit doe ik inmiddels al 8 jaar.
Ergens aan het begin van mijn training gebruikte ik de “flye machine” voor pectoralis (borstspieren), dit deed ik op 100 kilo, net zoals normaal. Bij de laatste herhaling (8e keer), schoot er ineens iets in mijn achterhoofd (vooral linksachterin) waar ik me helemaal niet goed doorvoelde. (Dat gewicht druk ik wel met moeite weg) Het was echt ineens een hele extreme vorm van hoofdpijn die op kwam zetten en ik voelde me duizelig, ben meteen gestopt met trainen en op de bank gaan zitten in de sportschool om een glaasje water te drinken, voelde me erg wazig namelijk op dat moment. Dit heb ik 15 minuten volgehouden.
Vervolgens heb ik ook nog 5 minuten op de grond gelegen, las tussendoor op internet dat dit goed scheen te zijn. Vervolgens ben ik naar de voetbal gegaan om een wedstrijd te kijken. Na een uur voelde het allemaal wel weer ok en verdween de hoofdpijn langzaam weer.
Nu kreeg ik het de zaterdagmiddag weer toen ik druk was in huis, niet het duizelige maar wel weer de extreme hoofdpijn op dezelfde plaats linksachterin het hoofd. Toen abrupt besloten om alles heel rustig aan te doen, niet te sporten, geen fysieke arbeid en andere dingen die daar op lijken.
Hoe omschrijf ik die hoofdpijn: alsof je hoofd ineens vol loopt met pijn langzaam maar zeker en dan heel zwaar raakt.
Nu heb ik eigenlijk sinds afgelopen zondag de hele dag door een doorlopende hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd, van linksachterin (bovenhelft) tot het linksmidden ongeveer. De heftigheid verschilt van tijd tot tijd,… soms is het nog maar heel mild aanwezig, en soms kan ik helemaal niks doen van de pijnlijke steken en doet ook de maximale dosis paracetamol helemaal niets.
Heb de huisarts gebeld op zowel maandag als dinsdag en die zegt: “frisdrank drinken”. Nu maak ik me toch een beetje zorgen dat ik misschien iets met mijn hersenen of iets anders gevaarlijks heb opgelopen afgelopen vrijdag tijdens het trainen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of en hoe het weer weg gaat?
Alvast bedankt!
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2014 om 15:29Zonder verder lichamelijk onderzoek is het moeilijk om daar iets over te zeggen.
De reactie van je huisarts is een beetje om te lachen.Het zou kunnen zijn dat er iets met de aanhechting van de monnikkapspier is misgegaan. Die kan namelijk zo’n hoofdpijn veroorzaken. Het gaat met name over de aanhechting op het achterhoofd. Zie foto.
Ga met de klachten naar je huisarts en naar een fysiotherapeut. Met gericht functie onderzoek is dat wel vast te stellen.
ReagerenAnoniem14 augustus 2014 om 15:45Die spier lijkt te eindigen bij de onderste helft van het hoofd, de pijn zit hem echter in het bovenste linkerdeel van het hoofd, of kan ook dit met de monnikkapspier te maken hebben?
Bedankt voor je antwoord, ga ik doen.
ReagerenAnoniem14 augustus 2014 om 15:46Overigens: als ik mijn adem even inhoud wordt de pijn erger en erger. (doe ik soms onderbewust bij inspanning)
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2014 om 16:06De monnikkapspier kan inderdaad dergelijke klachten veroorzaken. Of het ook daadwerkelijk zo is zal dan door onderzoek moeten blijken.
Reageren
Dat de pijn erger wordt bij inspanning is wel vreemd. Dat zou daar dus niet bij horen. Reden temeer om toch op kortte termijn even bij je huisarts langs te gaan.Niekie20 december 2017 om 19:31HallHallotjes ik ben niekie.
Reageren
Ik heb aan de linkerkant altijd hoofdpijn, en zie sinds een paar weken wazig en reageer heel erg op vel licht, ik ben bij de oogarts geweest maar volgens de oogarts is het iets neurologisch. /Ik herhaal veel dingen en m’n linkerarm doet zeer als ik op me rechterkant ligt . Het hart is ook nagekeken en hart is volgens de cardioloog goed, ik heb zelfs een sporthart! als ik geen pijnstiller neemt dan doet m’n gezicht ook zeer weet iemand waar dit op duid?John (moderator)
20 december 2017 om 21:10Als het iets neurologisch is, dan zou je naar een neuroloog moeten gaan. Bespreek het met je huisarts
ReagerenLambik13 januari 2018 om 23:49Ik heb al een poos hoofdpijn links vooraan, op een nacht was mijn linkerkaak volledig gevoelloos, dit is tijdens de nacht weggegaan en ik ben blijven lopen… de hoofdpijn was ook minder maar een dagje nadien had ik zware evenwichtsstoornissen en ik sloeg naar rechts en stamelde… ben dan nog blijven lopen. Uiteindelijk bij huisarts en blijkt mijn bloeddruk – de onderdruk véél te hoog en heb ik neurologische afwijkingen er is nu een hersenscan geboekt, ik deed wellicht een TIA.
ReagerenFrank18 juni 2018 om 21:44ik heb al 3 jaren extreme pijn aan de linkerzijde van mijn hoofd. Ook blijf ik een branderig gevoel houden links hoofd. Ik heb 3 jaren geleden Eem hoofd mri gehad, volgens neuroloog geen afwijkingen gevonden. Vervolgens ontdekt dat ik een hoge hb gehalte heb, ook bij de internist niks ontdekt. Ik loop nu sinds drie maanden in het lumc bij de hoofdpijn poli. Hier denken ze aan clusterhoofdpijn . Ik ben overladen met allerlei soorten pijnbestrijding maar niks helpt. Ik ben nu helemaal radeloos wat er aan de hand is met mij. Ik ben de pijn helemaal zat, ik heb 24 uur last hiervan. Herkent iemand deze klachten. Of zijn er tips voor mij? Alvast dank! Gr
ReagerenABryon9 augustus 2018 om 16:38Ik heb dat ook nog gehad. Mijn osteopaat heeft me geholpen. Blijkbaar zat er iets niet goed in mijn hals en schouders (zwakke plek van mij wegen whiplash) + stress. Met 1 behandeling was ik er vanaf.
Reageren