- Anoniem24 juli 2011 om 17:04
Hallo,
Sinds enkele weken heb ik last van pijn achter aan mijn hoofd aan de rechterkant. Het is geen hele ernstige pijn, maar het is toch zowat de hele dag irritant aanwezig. Deze pijn is echt uit het niets komen opzetten. Hiervoor had ik nooit ergens last van en op een dag was het er ineens. Ik heb het ook wel eens op andere plekken, aan de linkerkant bijvoorbeeld, maar de rechterkant blijft dan toch overheersen. Als ik er op duw met een vinger dan voel ik het wel meer en dat geldt ook voor de zijkant (ook rechts). Paracetamol helpt niet echt. Ik ben de laatste tijd ook erg moe erbij. De pijn neemt ook toe als ik een stukje ga hardlopen bijvoorbeeld. Andere inspanningen heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik heb ook het idee dat ik fel licht slechter kan verdragen. En af en toe als ik opsta na lang gezeten te hebben lijkt het alsof ik even wegval, maar dat is maar een halve seconde ofzo. Het heeft geen vast patroon en de pijn wordt in de loop van de dag altijd iets erger. Ik heb er een tijdje geen last van gehad, toen was het 2 weken weg. Sinds enkele dagen heb ik er echter weer last van. Het begon toen met een stijve nek en het is eigenlijk met de dag pijnlijker (nogmaals niet onverdraaglijk) geworden.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben sowieso van plan om morgen of overmorgen de huisarts eens te bezoeken.
Met vriendelijke groet.
5 reactiesReagerenAnoniem24 juli 2011 om 20:18Als je naar de huisarts gaat, vraag dan even of de bloeddruk gemeten kan worden. De klachten van licht in het hoofd bij het opstaan kan op orthostatische hypotensie wijzen.
ReagerenAnoniem9 augustus 2011 om 11:22Dit lijkt mij hele gewone spanningshoofdpijn te zijn veroorzaakt door spanning, vermoeidheid, drukte en stress. Wat vond de huisarts ervan?
ReagerenCor12 mei 2018 om 18:45Wel benieuwd hoe het afgelopen is, is heb dit namelijk ook…
ReagerenRoosje1 juni 2018 om 22:25Idem,met stijfheid,in achterhoofd,ook als ik druk op de pijnlijke plaats,een idem begonnen verleden maand met nekpijn,oorzaak,evt spanningsboog dr angsten en stress,of artrose in de nek,met uitstraling naar achterhoofd.als je niet overgeeft,geen paniek.toch laten bekijken van arts.ik gok op angsten en stress.zit mode deel met erge achterhoofdpijn.grtjes
ReagerenBLIKSEM30 augustus 2018 om 20:46NOU IK HEB ZELFDE PIJN ,
Reageren