Zoeken Vraag het forum

Pijn achterhoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • RV

Hallo,
    Ik heb een paar weken al last van pijn rechts in mijn achterhoofd. Dit voel ik goed als ik mijn hoofd naar mijn rechterschouder wel brengen, dan heb precies op een punt in me rechter achterhoofd pijn. Ook lichte pijn als ik me hoofd naar me linkerschouder breng.

Als ik ’s ochtends wakker word heb ik weleens wat last van pijn in me achterhoofd, maar het is geen hoofdpijn dat je voelt als je ziek bent, maar voelt anders aan.

Als ik ’s ochtends wakker word zit ook altijd mijn linkeroor wat dicht.

Ik heb een kantoorbaan, dus zou dit ermee te maken kunnen hebben?

8 reacties
    Reageren
    RV

Daar heb ik niet zo veel aan 😉

Reageren
    Merel

Blijkbaar onstaan de klachten in de nacht. tenminste, u beschrijft geen symptomen overdag, alhoewel u wel een relatie legt met uw werk. Dit verband is niet duidelijk in uw bericht.

Klachten van de slijmvliezen (oor dicht, buis van eustachius) gedurende de nacht, wijzen meestal op een allergie.

De meest voor de hand liggende is een allergie voor huisstof.

Probeer een tijdje de woning, en met name de slaapkamer goed schoon te houden, zorg dat de matras nieuw of goed schoon is, en bekijk dan nog eens uw klachten.

Mocht u zich zorgen maken, of eerder duidelijkheid willen hebben, neem dan contact op met de huisarts.

Reageren
    Maartje

Een dichtzittend oor kan worden veroorzaakt door een plug cerumen (oorsmeer) aan de buitenzijde van het trommelvlies in de buitenste gehoorgang die van het trommelvlies naar het oor loopt. Of het kan worden veroorzaakt doordat de buis van Eustachius zwelt als gevolg van een infectie of een allergie. De vraag is dus eerst, waar zit de oorzaak van het dichtzittende oor.
    Daarbij wil ik opmerken dat hoofdpijn in 9 van de 10 gevallen wordt veroorzaakt door stress (mentaal) en spanning (fysiek). heeft u bijvoorbeeld de juiste slaaphouding waardoor de nek en halsspieren voldoende kunnen ontspannen tijdens de nacht?

Reageren
    RV

Bedankt voor jullie reactie.

De klachten over mijn linkeroor zijn er ’s nachts, maar de rest niet.

Ik probeer de laatste tijd op mijn zij te liggen, dit lukt goed (eerst lag ik altijd op mijn buik), maar het lijkt niet veel verschil te maken.

Gister kreeg ik ineens trekjes in mijn linkerduim. Alsof iets aan mijn duim trok. Dit had ik vanmorgen weer toen ik opstond en zojuist weer een keer.
    De pijn zit juist rechts in mijn hoofd. Ook had ik vanmorgen rechts in mijn keel pijn, dit is nu weer weg.

2 jaar geleden heb ik verschillende onderzoeken gehad in het ziekenhuis, ik was erg moe, had een gevoel van enorm veel druk in mijn achterhoofd, kreeg problemen met zien (diepte en zwarte letters op wit). Ook had ik last van paniekaanvallen.
    Ze hebben mijn bloed getest en neurologische testen (gevoel, evenwicht en gezichtsveld testjes), ook een CT-scan gemaakt van mijn hoofd.
    Hier kwam gelukkig niks uit voort.

Echter bleef ik na een paar maanden last houden van mijn ogen, dit hebben ze daarna ook uitvoerig getest (gezichtsveld test met lichtjes) en er heeft een oogarts naar gekeken.
    Ook hier kwam niks uit.

Mijn bloed is deze week getest vanwege pijn in de blaas en zij en problemen met plassen. Het is getest op CRP en Leukocyten.
    Hier kwam gelukkig niks uit.

Betekent deze bloedtest dat ik geen “tumor” kan hebben. Ik ben hier nogal bang voor, maar weet niet of ik dit kan hebben (in mijn hoofd). Denk niet dat het er 2 jaar kan zitten onopgemerkt eigenlijk maar toch.

Reageren
    Luca

Uit je klachtenpatroon, de verschillende onderzoeken en de uitslagen, meen ik op te maken dat je last hebt van hypochondrie. Een erg vervelende aandoening waarbij je angstig bent voor ziekten die je zou kunnen hebben.

Het advies zou zijn: psychologische angst behandeling.

Reageren
    Anoniem

Hypochondrie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de somatoforme stoornissen. Een andere naam voor de aandoening is ziektevrees. Wie aan hypochondrie lijdt, heeft een chronische preoccupatie of een overmatige angst om een ernstige lichamelijke ziekte te hebben, terwijl hiervan uit onderzoek niets blijkt. De persoon kan vaak de locatie, ernst en duur van de symptomen gedetailleerd aangeven, maar deze zijn door een arts niet als een duidelijk lichamelijk ziektebeeld te herkennen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypochondrie

Reageren
    Anoniem

Het kan te maken hebben met een hersenontsteking/infectie. Mijn vader heeft dit ook en is 2 dagen geleden in elkaar gezakt dus doe er snel wat aan we willen geen meer mensen die pijn lijden

Reageren
Reageer op: Pijn achterhoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.