Zoeken Vraag het forum

Vitamine waarde

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roosje

Hallo,

Ik heb mij laten prikken op vitamine d en vitamine b12. De waarde die daaruit kwam waren vitamine d 45 en vitamine b12 179. Mijn arts zegt dat vitamine d iets verlaagd is. En vitamine b12 in de norm ligt. Ik heb gevraagd of ik vitamine moet gaan slikken ze zei kan altijd. Verder wat vaker in de zon zitten en verder zei ze niets. Heb wel vage klachten.Graag een reactie of toch weer naar de huisarts?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou toch maar een vitamine supplement gaan gebruiken en inderdaad vaker in de zon gaan zitten.

Reageren
    Catootje

Het kan in elk geval verstandig zijn om goed voor je voeding te zorgen. Voorzichtig met snelle suikers enzo.

Een bloedtest zegt niet alles en er zijn geluiden dat de waardes van vitamine D naar boven bijgesteld zouden moeten worden. Op bloedniveau kan je vooral  meten wat er in je bloed zit maar het zegt niet alles over wat er in de rest van je lichaam zit. Zo kan een magnesiumtekort niet op bloedniveau bepaald worden, terwijl je dus wel een tekort kan hebben. Als je misschien niet zoveel vlees eet is wat vitamine B12, wel in de vorm van zuigtabletten, niet onverstandig. Vitamine B12 werkt wel samen met de hele B-familie dus beter wel een B-complex erbij. Wat vitamine D is misschien ook niet verkeerd. Zelf kreeg ik een flinke opleving toen ik een groter dosis slikte. 25 mcg bleek voor mij toch te weinig dus nu slik ik een hogere dosis. Ook zou je tekorten kunnen hebben aan bepaalde aminozuren, zoals lysine, en dat kan je denk ik ook niet meten in je bloed.

Reageren
Reageer op: Vitamine waarde
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.