- dimphy7 mei 2017 om 23:36
De laatste maanden merk ik iets aan mijn lichaam.
Na het warme eten s’avonds, krijg ik na ongeveer half uur tot 1 uur het plots enorm koud met rillingen. Nadien trekt het wel weg en krijg ik soms ook warm. Nee, het zijn geen tijdelijke opvliegers, het blijft heel lang aan.
Ook als ik stil zit achter de pc, dan ineens krijg ik koude rillingen. Ook mijn rechteroog doet pijn en het zicht wordt iets minder. Maar het wisselt iedere keer.
Verleden jaar heb ik 7x een blaasontsteking gehad en ook 7x daarvoor een antibioticakuur. Nu maak ik me soms wel druk, ben bang dat er iets met de nieren is. Maar heb enkele weken bloed laten prikken en alles zit nog binnen de marges. In mijn patientendossier staat wel nierfunctiestoornis. 3 weken geleden ook weer blaasontsteking, maar dit was nog maar de 1e blaasontsteking voor dit jaar. Ben bang dat die kuur toch te sterk was voor mij? Heb op de bijsluiter gelezen dat de nierbuisjes verstopt of stuk kunnen geraken. Is dat mogelijk? Krijg je dan ook die klachten die ik op noem?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2017 om 00:19De klachten die jij opnoemt hebben daar niks mee te maken. Â De andere klachten komen toch eerder van je maag. Met uitzondering van je oog. Ga eens naar een opticien en laat je ogen meten. Voor de andere klachten kun je naar de huisarts gaan.
ReagerenCatootje8 mei 2017 om 07:30Het lijkt me dat je het beste wat aan je weerstand en biochemie van je lichaam kan werken. Goede voeding is de basis. Liefst zo min mogelijk geraffineerde suikers en witmeelproducten. Belangrijk voor je gezondheid is zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door regelmatig te eten en complexe koolhydraten combineren met wat gezonde vetten en voldoende vezels, waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Veel mensen eten veel brood met een beetje beleg, beter zou een andere verhouding zijn. Bijvoorbeeld een omelet met een beetje brood.
Reageren
Dan kan je nog tekorten hebben, allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren, aminozuren en nog andere stoffen. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine A t/m E, omega 3. Een bloedonderzoek zegt niet heel veel in geval van tekorten.
Bij een terugkerende blaasontsteking kan het verstandig zijn om ook goed voor je lichaam te zorgen. Antibiotica zijn niet zo goed voor je lichaam en kan je beter alleen gebruiken in noodgevallen, voorkomen zou beter zijn. Bij een antibioticakuurtje beter er vitamine B bij slikken en daarna probiotica gebruiken om je darmen weer wat te herstellen. Middelen met cranberry en vitamine C helpen om minder vatbaar voor blaasontsteking te zijn en beter uit te plassen. Goed uitplassen, zonder te persen is sowieso belangrijk. Gebruik zelf een combinatiepreparaat met cranberry, mannose, beredruif en vitamine C. Misschien goed om te weten dat elke lichamelijke klacht ook een emotionele achtergrond heeft.
Dat je rillingen krijgt achter de computer kan komen door de straling. Hebben meer mensen last van.Lara8 mei 2017 om 16:57ik heb ook paar dagen blaasonsteking gekregen en heb ook opeens koude rillingen! Vorig jaar had ik ook blaasontsteking en kreeg ik ook koude rillingen, nu slik ik medicijnen en die kunnen ook als bijwerkingen koude rillingen geven
Reageren