- Meisje met nekklachten25 augustus 2025 om 19:06
Hoi,
Ik heb een vraag, sinds lange tijd heb ik nekklachten zwaar vermoeid gevoel. Een paar jaar geleden kreeg ik ergens anders een mri vor waar het volgende uit kwam: Degeneratieve afwijkingen van de cervicale wervelkolom, met name op niveau C5/C6 met Modic type I veranderingen, posterieure spondylofytvorming en breedbasische discusbulging. Ten gevolge een relatieve kanaalstenose niveau C4/5/6.Aangezien ik voor wat anders kwam is daar niks mee gedaan, ik heb wel toen der tijd net daarvoor fysio gehad voor mijn nek klachten.
Het is nu zo aanwezig dat ik weer naar de huisarts wil gaan. Kunnen jullie uitleggen wat bovenstaande betekend? Ik neem dat mee in het gesprek met de huisarts. Mocht het niks betekenen mischien eerst fysiotherapie.
Bedankt alvast.
Groetjes2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
26 augustus 2025 om 13:39Er zijn lichte slijtage afwijkingen met wat bot aangroeibultjes. Daarnaast een tussenwervelschijf die wat uitpuilt en daardoor de wervelkanaal opening iets drukt. Maar dat zou je eigen huisarts je ook kunnen vertellen!
Reageren
En bedenk dat dit soort afwijkingen nauwelijks een verband kunnen houden met ev. klachten die je hebt!Meisje met nekklachten26 augustus 2025 om 13:54Bedankt voor u antwoord.
Reageren