Welke verklaring zie jij er in dan Suus ? Van even een koffer inpakken wat amper werk is, is toch gek dat je temperatuur dan al op 37.9 zit ? Heb het ook zo warm zoals gister avond, warm hoofd, warme oren, warm lijf, voel heel warm aan. Heb soms ook wel eens dat m’n temperatuur in rust gewoon 37.7 is.
Hoor graag jouw kijk erop! Kom je zelf toevallig uit de medische hoek ? Lief dat je reageert, word erg gewaardeerd
Wat een "normale" temperatuur is, kan sowieso per persoon verschillen.
En die temperatuur kan dan ook nog variëren, dus soms hoger en soms lager zijn.
Als jou temperatuur normaal rond de 37 ligt, is het ook normaal dat hij stijgt als je iets gaat doen.
Of als je je druk maakt/zorgen maakt.
Doordat jij steeds met je temperatuur bezig bent, ben je je waarschijnlijk al onbewust aan het druk maken als je in beweging komt en dan kan het inpakken van een koffer al zorgen dat letterlijk het zweet je uitbreekt.
Wat mijn medische achtergrond betreft, ik ben opgeleid als para veterinair. Klinkt misschien oneerbiedig, maar het menselijk lichaam werkt net zo als dat van een dier, dus de kennis van die opleiding kun je ook heel goed op een mens toepassen😉
En het psychosomatische stukje, dus hoe je brein jeichaam beïnvloeden kan, ben ik uit eigen ervaring bekend mee.
Wat lief Suus dat je zo uitgebreid de tijd neemt en het geduld hebt om te reageren. Mens en dier lijken inderdaad erg op elkaar , dus snap de overeenkomst die je ziet. Maar in de basis al 37,5/37.7 hebben en dan die uitschieters hebben zie jij niet als reden tot zorg of doorsturen naar internist dus ? Als het zoals gister al 20 graden binnen is door de zon gloei ik al voor m’n gevoel en heb ik het al knetter warm 🥵
Nee, ik zou mij daar geen zorgen over maken.
In jou eerste bericht van dit topic lees al meerdere door je huisarts gegeven verklaringen.
Jou basis temperatuur is iets hoger dan "gemiddeld" en daarmee ben je niet de enige, want 37° wordt niet voor niets als "gemiddelde normaalwaarde" beschouwd.
Dat betekent dat vanuit die waarde afwijkingen zowel naar boven als naar beneden ook normaal zijn.
En bij jou is dat van jongs af aan naar boven, met daarbij nu nog een aantal factoren die daar nog iets bij op kunnen doen.
Vandaag na mezelf aankleden alweer 37.8 het belemmert mij zo in het functioneren! Hoe dun iets ik ook aantrek ik heb het zo warm. Ga nu naar m’n werk (gewoon kantoor) en weet dat ik het daar altijd helemaal warm heb dus heb voor het eerst een rectale thermometer mee om eens te meten hoe m’n temperatuur is als ik daar ben. Ik word hier zo wanhopig van ,je constant zo warm voelen is verschrikkelijk ! Ik las ook dat stoppen
Met de pil eventueel zou kunnen zorgen voor verlaging van temperatuur, dat overweeg ik. Iemand ervaring mee ?
Ik heb een Kruidvat digitale (rectale) thermometer en een Philips oorthermometer van €50. Aan m’n linkeroor is m’n temperatuur altijd 0.3/0.4 hoger als aan de rechterkant, heel bijzonder.
Als ik dan van de meting van m’n linkeroor uitga, die het hoogste is, dan geeft de de thermometer 0.3/0.4 graden verschil met rectaal wat hij hoger uitvalt. Wat moet ik nou aanhouden