- Yvonne13 april 2020 om 19:57
De laatste tijd is mijn temperatuur aan de hoge kant. Had vandaag weer een hele dag 37.7, ook als ik rustig op de bank zit. Ben niet verkouden, wel koud. Wat zou er aan de hand zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 20:25Een normale gemiddelde lichaamstemperatuur ligt tussen 35,5 en 37,5. Er zijn mensen die de temperatuur iets hoger of lager hebben. Daarnaast zijn er verschillende factoren die daar een rol inspelen. O.a. lichaamsbeweging, buitentemperatuur, geslacht, gewicht en leeftijd. Voor vrouwen geldt ook nog dat na de eisprong is de lichaamstemperatuur ongeveer 0.2- 0.5 graden hoger en blijft zo hoog tot aan de menstruatie.
Reageren
Dus eigenlijk is er niets aan de hand. Vraag me sowieso af waarom je voortdurend je lichaamstemperatuur meet..Yvonne13 april 2020 om 20:52Dank je voor de reactie John. Ik ben mijn temperatuur gaan meten een paar weken geleden omdat ik verschijnselen van het Coronavirus had. Ik heb daarvoor altijd een gemiddelde temperatuur van net 37.0 graden, nu blijft dit wat verhoogd, dus vandaar mijn vraag.
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 21:25Ik zou me daar toch geen zorgen over maken. Bij koorts is het een ander verhaal.
Reageren