- Erik20 juni 2023 om 17:38
Beste dokter.nl
Ik heb deze week een volledige buik ct scan gehad .
Nu staat bij de uitslag nergens iets over de maag ? Bekeiken ze die niet?
Ik heb namelijk ook maagklachten .. Zien ze eventueel ook chronische maagontsteking ? Of maagkanker op een ct buik ? Of kijken ze niet naar maag ?
Mvg erik boersma9 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juni 2023 om 17:41Ik weet niet waarvan de scan nou precies is gemaakt, maar ik neem aan dat ze de maag dan ook bekeken hebben. En als er dan bij de uitslag niet over vermeld is, dan was er dus ook niets te zien of hij is niet meegenomen in de scan. Een maagontsteking wordt doorgaans vastgesteld met een gastroscopie
ReagerenErik20 juni 2023 om 20:44Ct scan abdomen dus vanaf de borst tot de lies . Alleen in het rapport staan alle organen vermeld dat het er goed uit ziet behalve de maag . Daarom snap ik dit niet goed . En maagkanker is dat te zien ? Dan moeten ze een ontsteking toch ook kunnen zien .
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2023 om 20:46Tumoren zoude ze dan zien. Waarom er iets wel of niet in het rapport staat kan ik je natuurlijk ook niet zeggen. Dat zou je dan moeten vragen als de uitslag met je wordt besproken
ReagerenErik20 juni 2023 om 21:25John (moderator)
20 juni 2023 om 21:27Dat zou ik zo niet kunnen zeggen.. Vermoeidheid is zo’n symptoom dat bij van alles en nog kan passen
ReagerenErik21 juni 2023 om 20:45Ik heb de uitslag gehoord en de maag reflecteerd teveel zeiden ze ..
Je zei dat een maagtumor wel gezien zou worden in de scan ? Dus ik hoef me daar verder geen zrgen over te maken ?
Erik .
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2023 om 21:05Een tumor zou eigenlijk te zien moeten zijn
ReagerenErik22 juni 2023 om 19:00Oke.
Maar er zit ook eten in de maag . Zien ze dan ook maagkanker zitten?
Vind dit een beetje lastig om aan mijn dokter te vragen . Kent u iemand wie ik dit zou kunnen vragen ?
Gr erik.
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2023 om 19:13Je dokter dus. En dat is niet raar om te vragen
Reageren