Home / Over Dokter.nl / Foute dokter
Onze huisarts is een ramp. Al jaren heeft ze patiënten die chronisch ziek worden of onnodig doodgaan omdat ze de klachten van haar patiënten verwaarloost. Mijn buurvrouw had last van haar keel maar werd steeds weggestuurd. Tot ze niet langer leven kon van de pijn en alleen euthanasie nog mogelijk was. Keelkanker. Mijn andere buurvrouw had darmklachten. Ook weggestuurd. Is ook gestorven, een jong gezinnetje achterlatend. Darmkanker. Mijn buurman werd weggestuurd met paracetamol. Dood. Hersentumor. Mijn collega een hartaanval, werd niet geholpen door die dokter, waardoor hij bijna verongelukte in zijn ellende en daar blijven gehandicapt van raakte. Mensen met simpele kwalen die niet geholpen worden en daardoor op een 'sociale werkplaats' terecht kwamen. Mijn oog is verpest omdat ze de splinter er niet uit wilden halen. Pas na tussenkomst van een andere dokterspraktijk wilden ze het al vast gegroeide ding eruit boren. Ze zegt vaak tegen haar patiënten "we willen de ziektekostenverzekeringen toch zeker niet op kosten jagen he" voordat ze haar klanten weer de deur uitstuurt. Nou is mijn vraag, is daar wat aan te doen aan zo'n dokter? Kunnen de benadeelde patiënten of hun nabestaanden zich verenigen en ergens een klacht indienen tegen haar praktijk? Of moeten we doen wat de rest van de patiënten doet: de praktijk ontvluchten! Wat kunnen we doen om deze akelige alleen maar haar maandelijkse geld per klant incasserende huisarts te stoppen.
https://www.patientenfederatie.nl/over-de-zorg/zorgklacht?gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Po2EWvxvfkUPaAJIKakgNogDXTVSoTMKGa_Ms_25LKZaX41-bN7fxoCzWcQAvD_BwE
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-van-de-zorg/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-terecht-met-een-klacht-over-een-arts-of-zorginstelling
Er is tuchtrecht waar de patiënt tegen de zorgverlener een klacht kan (laten) indienen. Bij ernstige fouten kan worden geoordeeld dat de zorgverlener het beroep niet meer mag uitoefenen.
Daarnaast is er aansprakelijkheidsrecht waarbij een patiënt de zorgverlener aansprakelijk kan (laten) stellen voor de geleden schade. Een letselschade-advocaat voert dan meestal de zaak voor je. Uiteraard komen hier geen Amerikaanse bedragen uit.
Het gaat ook niet om het geld. Het gaat erom dat deze huisarts gestopt wordt. Zodat er niet nog meer slachtoffers vallen. Dokter D(ood) is de bijnaam al.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!