Home / Over Dokter.nl / Uitslag echo
Hallo, mag je als je een echo laat maken vragen aan de persoon hoe het eruit ziet ? En of er iets geks op te zien is
Vragen mag je dat maar de persoon die de echo maakt mag daar in principe niets over zeggen. De echo zal eerst beoordeeld moeten worden door een radioloog
Mijn moeder heeft het dus gevraagt en is gezegt dat het er goed uitziet. Wil dat zeggen dat er dan niks geks kan uitkomen?
En als het wat ergs zou zijn met spoed zou ze dan eerder worden gebeld ? Of meteen actie ondernomen
Als de dame zegt dat t goed uitziet is dat toch niet zomaar … of
Anders zou ze toch eerder zeggen dat ze niks erover mag zeggen, bij een echo van de borsten werd het ook meteen gezegt
Ik kan er geen antwoord op geven. Ik neem aan dat alles goed zal zijn
Ik begrijp wat je bedoeld dat je geen zeker antwoord kan geven, maar ik neem aan als een echografist iets ziet dat ze eerder niks zegt, want me moeder kon meekijken met de echo en zag ook niks erop en toen vroeg ze en zei de echografist het ziet er goed uit..
Weet jij of je moeder dan waarnaar je moet kijken om een afwijking in een echo te zien? Ook alle twee een opleiding gedaan?
Het beoordelen van een echo, een röntgenfoto of een scan is voorbehouden aan een arts die daarvoor opgeleid is. Een radioloog. Een radiologisch assistent(e) mag geen diagnostisering geven. dus niets over zeggen. Als ze veel ervaring hebben zullen ze best wel dingen zien, maar dan nog mogen ze er niets over zeggen. Ik weet dat het vaker wel gedaan wordt, maar dat wil dan zeggen dat het goed is. (dat ze er iets over zeggen)
Ik ga er in ieder geval niets over zeggen. Ik heb de echo niet gemaakt en niet gezien en ben ook geen radioloog.
Nee snap ik ik begrijp je, dus ik hoef me in principe geen zorgen te maken ?
Je zegt : k weet dat het vaker wel gedaan wordt, maar dat wil dan zeggen dat het goed is. (dat ze er iets over zeggen), dus ik hoef me geen zorgen te maken?
Ik heb al meerdere keren geschreven dat ik er geen antwoord op kan geven. Dus nu niet meer vragen
John ik vraag u het niet meer maar u zei net dit ‘ k weet dat het vaker wel gedaan wordt, maar dat wil dan zeggen dat het goed is. (dat ze er iets over zeggen)‘ dat wil dan toch zeggen dat ik me niet druk hoef te maken? Nogmaals snap ik je maar wil alleen weten of ik het goed heb gelezen
Excuus. Daar had dus moeten staan:
Ik weet dat het vaker wel gedaan wordt, maar dat wil dan NIET zeggen dat het goed is. (dat ze er iets over zeggen). En heb ik het erover dat ze er dus iets over zeggen. Over de echo zelf zeg ik helemaal niets
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!