- Yiazmat15 november 2021 om 18:48
Heb een paar dagen terug een operatie aan mn duim gehad ivm meerdere breuken in het onderste botje waarvan en stukken bot zijn verschoven en op zn plek gezet moesten worden. Alleen toen de verdoving was uitgewerkt had ik tot mijn verbazing niet de meeste pijn waar de operatie plaatsvond maar in de nagel van die duim. Na even goed kijken kwam ik erachter dat ze met het zetten van het gips zo lomp zijn geweest dat ze mn nagel hebben losgetrokken. De bijgevoegde foto kun je zien wat ik bedoel al hoewel het wss wel lastig te zien is, het meest rechtse kleine stukje is het topje van mn duim, midden onder zie je een stukje vd nagel en het rode ertussenin is de wond en daaraan zie je dat het los is. Enige onduidelijke vind ik hoe die nagel is losgetrokken. Bij deze is dus ook mijn vraag kan iemand aan de hand van dit verhaal en deze foto mss vertellen wat er prc gebeurd is? Is ie alleen losgetrokken? Is er een deel van het gips tussenin gekomen en “snijd” dat ertussen of is het gekneld en is dat rode de zwelling die je ziet en heeft dat mss de nagel losgemaakt? Voel nog steeds druk op die nagel dus vermoed wel dat het nog steeds niet goed zit. Iemand een idee laat het ff weten pls
Fijne avond alvastBijlagen:
5 reactiesReagerenSuzan15 november 2021 om 18:54Hey,
Ik zou de gipspoli bellen en opnieuw laten gipsen,als het gips de oorzaak is of klachten geeft.
Reageren
Hier zal niemand precies kunnen zeggen waar en wat er mis gegaan is, we waren er niet bij😉Yiazmat15 november 2021 om 19:06Das waar en heb dat ook wel gedaan maar in de eerste instantie omtkende ze al dat het door het gipsen kon komen terwijl ie na de operatie nog oke was en toen t gevoel en beweging terugkwam al bleek dat het niet goed zat. Het advies was om even langs te komen en toen zeiden ze wel dat het beter is het gips eromheen te laten tenzij het gaat knellrn of ontsteken omdat de prioriteit nu bij de breuk ligt (wat ik ook wel snap) maar alsnog verklaart dat niet wat er nou prc is gebeurd en d8 mss is het te zien aan de hand vd foto die ik heb bijgevoegd en d8 mss heeft iemand hier ervaring met losgescheurde nagels en kan hij/zij mss aan de wond zien hoe het is gebeurd 🙂
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2021 om 19:12Dat kan toch echt niemand zo beoordelen. De enigen die daar antwoord op kunnen geven werken op de gipskamer
ReagerenYiazmat15 november 2021 om 19:12Ps: wil graag de rede weten omdat na 3 weken het gips erafgaat en aangezien ze zo lomp zijn geweest met het eropzetten zou t me niks verbazen dat ze dat ook zijn met het erafhalen en stel dat er bv een stuk draad van dat gips tussen mn nagel is geschuurd zou dat betekenen dat als ze het los gaan maken op de normale manier ze die nagel helemaal kapot trekken en wil dat liever voorkomen 🙂
ReagerenYiazmat15 november 2021 om 19:13Ok snap ik, dan vraag ik wel ff goed door als ik daar weer ben
Reageren