Zoeken Vraag het forum

Nagelprobleem!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • T.vd

Lieve lezers,

Al een paar weken heb ik last van een probleemnagel, zowel in grote teen als mijn duim. Het lijkt beide hetzelfde te zijn en het gevolg van overmatig bezig zijn met nagels(nagelriemen) knippen en alles wat daarbij hoort. Echter ben ik nu bang dat ik mijn nagels dusdanig heb verminkt, dat deze niet correct terug groeien.

De fotos laten zien hoe het er nu bij ligt. Beide is begonnen als een klein scheurtje midden in de nagel. Bij mijn duim is dat plekje herstelt en is het zich naar boven gaan verspreiden doot opnieuw bijten/trekken/knippen van nagels. Dit is ook wel tot bloedens toe en het leven. Bij mijn grote teen is dit plekje niet zo zeer verplaatst maar ook door het trekken/knippen van nagels verder gebladdert.

Nu mijn sokken steeds blijven hangen aan dit plekje en mijn nagel van mijn duim niet zo goed eruit meer ziet, (Ofja beide ziet er niet smakelijk uit) vraag ik mijzelf af: wat is er aan de hand en wat kan er tegen gedaan worden?! Mijn duim is wel belangrijk gezien er gewoon een stuk nagel letterlijk en figuurlijk mist.

Help me out!!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou om te beginnen maar eens van de nagels afblijven en ze de kans geven om te groeien.

Reageren
    T.vd

Inmiddels heb ik zowel teen als duim al een aantal weken(4 weken ofzo) niet aangeraakt met een schaar of wat dan ook.

Kan het daadwerkelijk zo lang duren?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad een hele tijd duren.

Reageren
Reageer op: Nagelprobleem!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.