- Anoniem24 maart 2016 om 23:26
Beste leden,
Ik heb nu 4 dagen last van een eyefloater, zo’n “vuiltje” in het glasachtig lichaam die voor mijn beeld zit in mijn linkeroog. Ik heb vaker van die vlekjes, maar die zijn dan snel weer weg.
Dit vlekje, een zwart “puntje” is niet heel erg groot maar erg aanwezig. Het vervelende ervan is dat de floater als het ware meebeweegt met mijn ogen, dus als ik bijvoorbeeld naar links kijk verplaatst de floater zich in ongeveer een halve seconde ook naar links. Dit is niet fijn tijdens het lezen, want de floater beweegt dan mee.
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest, en hij bevestigde dat het om een eyefloater ging. Hij zei dat er niets aan te doen is, en dat je hersenen hem na een tijdje als het ware gaan wegfilteren of dat hij wegdrijft uit beeld.
Ik ben daar een beetje skeptisch over. Ik denk namelijk doordat de floater beweegt, hij opvalt en dus altijd word opgemerkt. Ik stoor me hier ook erg aan.
Op het internet heb ik gelezen dat het met name bij oudere mensen voorkomt. Ikzelf ben 17 jaar, en heb tot op heden goed zicht.
Is het daadwerkelijk een floater, of is het iets anders?
Is er wat aan te doen, of moet ik er inderdaad maar mee leren leven?Alvast bedankt,
Bas1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 maart 2016 om 00:39Zoals je het beschrijft is het inderdaad een floater. Je huisarts heeft gelijk, in de regel verdwijnen zo ook vanzelf weer.
Reageren