- Anoniem20 april 2015 om 10:54
Hi,
Ik ben er enkele jaren geleden achter gekomen dat ik slecht zicht heb aan mijn linker oog. Dit ookg heeft -3 afwijking. Wanneer ik met 2 ogen recht vooruit kijk ervaar ik een perfect beeld en kan ik oogtesten goed maken. Wanneer ik enkel mijn linker oog gebruik zie ik heel wazig. Mijn hersenen compenseren dus voor het slechte oog en ik gebruik die enkel om diepte te zien.
Wanneer mijn slechte oog gecorrigeerd wordt met een lens dan zie ik dubbel. Zonder lens zie ik goed, behalve in mijn linker periferie.
Nu merk ik naarmate ik ouder word (ik ben nu 35) dat ik steeds vaker last krijg omdat ik wazig zie of zelfs een klein beetje dubbel wanneer ik moe ben of lang achter een beeldscherm heb gewerkt.
Ik ben op jaarlijkse controle bij de oogarts maar tot nu toe heeft de arts nooit een bril of lenzen voorgesteld.
Volgens de opticien moet het dubbel zien weg gaan na enkele weken wanneer ik een bril zou nemen. Dat weerhoudt mij om die stap te zetten. Ik vermoed dat ik dan ook niet terug kan, eenmaal een bril dan wennen mijn hersenen daaraan en dan heb ik altijd een bril. Terwijl ik nu meestal zeer goed zie. Waar kan ik meer informatie vinden over deze aandoening? Ik vraag mij af wat de medische term voor mijn aandoening is.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 april 2015 om 15:30Het zou een “lui” oog kunnen zijn.
Reageren
Maar eigenlijk is dit iets dat je met de oogarts zou moeten bespreken.