- Anoniem2 november 2013 om 05:04
Hallo,
Ik heb altijd een oog, mijn rechter, gehad waarmee ik iets slechter zag dan mijn linkeroog. Dit verschil was erg klein en heb het eigenlijk altijd laten gaan. Een paar jaar verder (nu) merk ik dat mijn rechteroog wel heel erg achteruit is gegaan, met mijn rechteroog kan ik een stuk minder ver kijken dan met mijn linkeroog, tot op het punt dat ik op zo’n 75 cm afstand van een 17” monitor de wat kleinere lettertjes niet kan lezen. Ik realiseer mij dat ik naar de opticien moet om mijn ogen te laten testen.
Maar wat me toevallig is opgevallen bij het wrijven aan mijn oog, ik kan met mijn rechteroog WEL weer scherp zien als ik mijn oogbal lichtjes naar links en beneden druk (op mijn ooglid), dan praat ik echt over heel mild, bij te hard drukken krijg ik zo’n standaard zwarte vlek naar de kant waar ik hem naartoe duw, maar bij lichte druk op mijn ooglid op het rechter bovenhoekje naar links beneden kan ik dus wel weer (even) scherp zien zoals met links.
Wat kan dit zijn, is de positie van mijn oog verstoord oid.?
1 reactieReagerenAnoniem2 november 2013 om 05:30Meer zitten spelen met mijn oog, ik denk dat ik gewoon bijziend ben op mijn rechteroog.
Als ik scheel probeer te kijken, of door mijn hand heen kijk en het gaatje klein maak kan ik wel scherp zien op afstand.
Even binnenkort mijn ogen laten testen!
Reageren
Wel apart dat druk uitoefenen op het ooglid hetzelfde effect heeft!