Zoeken Vraag het forum

Rode ogen/Druk in ogen door lenzen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond allen,

Sinds 2 maanden heb ik last van mijn ogen, voornamelijk zijn deze aan beide kanten rood. Ik ben al enkele keren bij de dokter geweest, deze heeft mij diverse oogdruppels gegeven die totaal niet hielpen. Nu heb ik ontdekt dat ik tijdens het werk (wanneer de airconditioning aanstaat) opkomende roodheid krijg. Is dit normaal ? ik heb bij andere bedrijven ook gewerkt maar hier kreeg ik totaal geen last van rode ogen.

Nu ik weet dat de airconditioning de veroorzaker is heb ik sinds vandaag nieuwe lenzen ingedaan (ik werd een beetje gek van constant een bril dragen). Nu heb ik een drukkend gevoel op diverse plekken in mijn hoofd. De druk zit vooral bij mijn wenkbrauwen & zijkanten hoofd. Waar kan dit mee te maken hebben ? ik kan ook erg slecht fel licht verdragen, de druk word dan wat groter. Heb gelukkig geen last van pijn, alleen dat gedruk word ik een beetje gek van.

– Ik draag 5 jaar lenzen (heb nu een sterkte van -6)
    – Ik heb de afgelopen maand mijn bril opgezet van -4
    – Ben 23 jaar en leef best wel gezond

Graag hoor ik van jullie

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De airconditioning is duidelijk de veroorzaker. kijk of je de werkplek iets anders kunt inrichten zodat je niet in de blaasstroom zit met je gezicht.

Voor het overige is het niet zo vreemd dat klachten van je ogen en je hoofd gaat krijgen als bril en lenzen afwisselend gebruikt met afwijkende sterkte van -2.

Reageren
    Anoniem

ik heb vooral (nog steeds) last van drukkend gevoel bij mijn wenkbrauwen/zijkanten hoofd. Nogmaals het doet geen pijn alleen een zeurderig gevoel.

Reageren
    Anoniem

ook nog maar een foto toegevoegd.

Reageren
    John (moderator)

Het is mogelijk dat je een bijholte ontsteking ontwikkeld door de tocht van de airco.
    Terug naar je huisarts zou ik zeggen.

Reageren
    Anoniem

ik ga gelijk even een afspraak maken.
    Heb net m’n lenzen uitgedaan, de druk word binnen enkele minuten wat minder. Heb net ook mijn hoofd naar voren geboden, de druk gaat dan echt naar de voorkant van mijn gezicht toe. Ik heb totaal geen last van een verkoudheid ofso.

Waar ik heel de tijd bang voor ben is dat ik voorgoed geen lenzen meer in kan doen. En dat ik constant mijn bril op moet zetten.

Reageren
    John (moderator)

Laat nog even wat weten als je bij de dokter bent geweest.

PS
    Ik denk dat er ergere dingen zijn dan een bril te moeten dragen.

Reageren
Reageer op: Rode ogen/Druk in ogen door lenzen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.