- 19908 juli 2008 om 19:17
Sinds vorig jaar heb ik last van rode ogen. Dan is het witte oppervlak ernstig rood. Ik heb er een branderig (prikkelend) gevoel bij. Vooral in de lente en zomer heb ik vaak rode ogen.
Ze worden snel rood, als:– ik te kort geslapen heb;
– ik achter de computer werk;
– ik auto rijd (vooral bij zonnig weer).Ik zelf heb al met de huisdokter contact opgenomen. Die had mij oogdruppels voorgeschreven tegen hooikoorts, maar die hielpen niet.
Toen belde ik weer en toen had de huisdokter mij geadviseerd om naar een opticien te gaan om mijn ogen te controleren als ik een bril nodig heb. Dit had ik gedaan en mijn schepte was goed, ik had geen bril nodig.
Toen belde ik weer en toen mocht ik naar de huisdokter gaan en hij had mijn ogen gecontroleerd en die zagen er volgens hem goed uit. Hij adviseerde mij alleen om een zonnebril te kopen en die te dragen wanneer ik naar buiten ga. Alleen dit helpt gedeeltelijk, maar niet helemaal.
Wat ik opmerkelijk vind is als mijn hoofd onderste boven staat (bijvoorbeeld bij handstand) voel ik een druk naar mijn ogen komen en zie ik allemaal stippeltjes en worden beide ogen HEEL en HEEL ernstig rood als ik in de spiegel kijk. Dit hebben andere niet!
Weet iemand wat je aan die rode ogen kan doen of moet je gewoon zo mee leven en kan je er weinig aan doen!
2 reactiesReagerenwouter3 augustus 2020 om 21:58goeie vraag, ik heb precies hetzelfde. Ik krijg heeeeeeeeeele ernstige rode ogen nadat ik 5 seconden een handstand doe. De rest van mijn vrienden hebben dit niet
Reagerenalias15 september 2021 om 15:49Ik loop er 7 jaren mee rond met rode ogen en mijn oogwit is zodanig bruin verkleurd, heb last van fel licht, oogdruk, flitsen. Ik dacht dat ik allergie voor huisstofmijt, had tapijt vervangen voor vinyl, luchtreiniging aangeschaft. Allergie kussen gekocht nieuwe bed aangeschaft. Had ook brillen met mee kleurende glazen aangeschaft. Niks hielp. Ben tig keren bij de huisarts geweest maar je wordt niet serieus genomen. Zijn antwoord was alle donkere mensen hebben pigment ophoping, en voor rode ogen oogdruppels gekregen. Ik ben van huisarts veranderd, maar wat blijkt ze lezen jouw dossier en geven je hetzelfde antwoord. Laatste keer werd ik boos en stond erop dat ze mij naar een oogarts doorverwijzen en een bloedonderzoek te doen. Maar mijn vraag waardoor ik rode ogen heb kon ik geen antwoord op krijgen. Werd gezegd je Oogdruk was goed, ogen zijn droog, en 1 maand oogdruppels gekregen, wat natuurlijk niet hielp.
Ik heb,wat opgespaard en zelf initiatief genomen om naar een natuur geneeskunde te gaan, om zo het hele plaatje te bekijken. Daar wordt naar je geluisterd en de hele plaatje bekeken. Voeding, slaap waak ritme, werk etc. Maanden later en een lichtere portemonnee.
Reageren
Door bloedonderzoek is gebleken dat ik een erfelijke stoornis had Hemosiderose. En een verdikking van de netvlies waardoor bij inspanning de vaten vertakking rood wordt. Ik heb mijn voeding aangepast en mijn overige levensstijl. Soms moet jezelf een andere wending maken, kost veel maar de oplossing is er.