Zoeken Vraag het forum

Rode ogen bij het liggen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik kan er echt niet meer tegen dus hoop ik dat er iemand hier raad heeft.

Sinds 9 maanden sta ik ’s morgens op met rode en pijnlijke ogen. Dit gebeurt niet enkel bij het slapen, maar zodra ik 5 minuten plat ga liggen (eender waar) worden mijn ogen rood en pijnlijk. Ik heb in het begin allergietesten ondergaan, verschillende bloedtesten bij de huisarts, bij de NKO-arts geweest, … maar zonder resultaat.

Zodra ik ga liggen voel in een lichte druk in mijn ogen en mijn kaken. Soms straalt dit verder uit naar de top van mijn hoofd. Ik slaap nu met 2 kussens en dat helpt een beetje, maar niet helemaal. Als ik niet op mijn rug/achterhoofd slaap dan is de pijn in mijn ogen de dag erna verschrikkelijk. Ik kan eigenlijk al maanden geen film bekijken of geconcentreerd op een computer werken. Buiten rondlopen als het zonnig is, is ook geen optie, want mijn ogen verdragen geen fel licht.

In het begin heb ik alle soorten druppels en gels tegen bacteriële ontstekingen uitgeprobeerd, maar dat is het dus niet. Droge ogen heb ik ook niet echt.

Mijn huidige oogarts denkt aan problemen met bloedvaten in het hoofd. Maar ik heb al een MRI laten nemen van mijn hoofd en daar bleek niets speciaals te zien.

Ik heb de laatste tijd wel veel last van mijn keel en een heel opgezet buik. Ook vaak last van constipatie en het gevoel dat er gassen de druk in mijn keel veroorzaken. Ik pak al een week maagzuurremmers, maar zonder resultaat. Dit laatste heeft waarschijnlijk niets met mijn ogen te maken, maar ik vermeld het maar. Ik heb ook al een gastroscopie ondergaan, daar bleek alles ok.

Iemand ervaringen met het verhogen van de druk in de ogen bij het liggen/rode ogen na plat liggen (al is het maar 2 minuten)? De artsen die ik tot nu toe bezocht heb, hebben geen idee en ik wordt er radeloos van.

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Niemand?

Reageren
    John (moderator)

Om te kijken of er iets met je bloedvaten in je hoofd niet in orde is, is een MRI niet voldoende. Dan zou er een angiogram gemaakt moeten worden.
    Ik denk niet dat de klachten door een verhoogde oogdruk worden veroorzaakt.

Reageren
    Anoniem

Wat vermoed jij dan dat het is? Het ergste is dat niemand het weet of zelf een vermoeden blijkt te hebben.

Reageren
    John (moderator)

Dat is inderdaad vervelend als niemand kan zeggen waar het door veroorzaakt wordt maar dat komt helaas wel eens voor. Ik zelf heb ook totaal geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Reageren
    B

Hallo, ik zie dat dit bericht al een hele tijd geleden is gepost. Maar kwam dit tegen omdat ik hier zelf ook al zes maanden mee loop. Ik hoop dat je ondertussen een diagnose hebt gekregen. En ik ben heel erg benieuwd! Voel me hopeloos, mijn klachten zijn exact hetzelfde. Mvg b

Reageren
Reageer op: Rode ogen bij het liggen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.