Rode ogen met andere complicaties

Goedenavond,

Ik ben een jongen van 23 jaar oud.
    Sinds ongeveer 1/1,5 maand heb ik last van rode ogen. Ik draag al zo'n 6 jaar lenzen met soms niet al te beste hygiëne (soms vergeten handen te wassen).

Sinds enkele weken heb ik nu mijn bril op maar nog krijg ik last van rode ogen, vooral bij veel inspanning. Ik werk in een winkel waar er kleding word verkocht, aan het einde van de dag heb ik soms hele rode ogen en soms maar een klein beetje. Wel vreemd want ik werk er al zo'n 5 maanden, maar krijg er nu last van.

Als ik eenmaal buiten ben gaat de roodheid langzamerhand weg maar het blijft altijd een beetje zichtbaar.

Andere complicaties die ik in de loop van de dagen heb bijgekregen zijn :
    Hoofdpijn, Druk in hoofd, vermoeid.

Ik ga morgen een afspraak maken bij de dokter, zodat ik doorverwezen kan worden naar de oogarts. Weten jullie misschien wat het is ? word er vrij zenuwachtig van, ben bang dat het iets heel ernstig is.

mvg

Reageren

Ik denk dat het een allergische reactie is.

Reageren

ja dat zij mijn opticien ook. Maar wat voor allergie zou dit kunnen zijn ?

Reageren

Misschien toch iets in de winkel.
    Airco die misschien nodig schoon gemaakt moet worden. Of geïmporteerde kleding die op een speciale manier is behandeld.

Reageren

Het is een winkel die pas vernieuwd is dus dat lijkt me niet.
    Kan het met een hoge bloeddruk te maken hebben ?

Reageren

Bloeddruk denk ik niet.
    Pas vernieuwd kan wel de oorzaak zijn hoor. Nieuwe vloerbedekking bijvoorbeeld...kan van alles zijn. Je kunt de huisarts ook vragen om een allergie test

Reageren

Das een goeie , zal erom vragen.

Maar zou het niet aan de lenzen kunnen liggen ? want als ik deze buitens werkenstijd in doe krijg ik binnen 3-4 uur rode sliertjes in m;n ogen.

Reageren

Dat zou kunnen. Maar je schreef dat je er ook last van hebt als je de bril draagt
    [quote] Ik werk in een winkel waar er kleding word verkocht, aan het einde van de dag heb ik soms hele rode ogen en soms maar een klein beetje[/quote]en
    [quote]Als ik eenmaal buiten ben gaat de roodheid langzamerhand weg [/quote]

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Rode ogen met andere complicaties

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe