Zoeken Vraag het forum

Problemen met ogen bij het liggen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik sukkel al zo’n half jaar met het volgend probleem: telkens als ik ga liggen krijg ik last van hoofdpijn (vooral in het slaapgebied, maar eigenlijk overal een beetje). Verder heb ik last van een verstopte neus en druk in de ogen als ik ga liggen. Het grootste probleem zijn mijn ogen: als ik opsta zijn ze super rood (je ziet de aders in de ogen). Dit verdwijnt na ongeveer een uur recht te staan. Mijn ogen verdragen het licht ook niet en worden rood en voelen branderig aan bij fel (zon)licht.

Ik ben al naar verschillende oogartsen geweest die niks aan mijn ogen zien. Ik heb verschillende allergietesten gedaan in verschillende ziekenhuizen: allemaal negatief. Ik heb een CT scan van mijn sinusen vandaag laten nemen en daar is ook niks mis mee buiten het feit dat mijn neus aan de linkerkant een klein beetje verstopt zou zijn. Ik heb ook een scheef neusschot. Toch een afspraak met een KNO-arts gemaakt, maar ik betwijfel dat daar het probleem schuilt omdat KNO-artsen ervoor niks mis zagen.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik wordt hier helemaal gek van. Zou het een tumor kunnen zijn? De symptomen lijken er niet echt op?

Verder heb ik ook het volgende: zodra ik opsta en iets in mijn mond gestoken heb, moet ik naar het toilet. De stank na dat toiletbezoek is verschrikkelijk. Soms gaat dit gepaard met diarree. Naarmate de dag vordert heb ik geen last meer van mijn maag/darmen.

Alle hulp/advies is welkom, want ik ben radeloos!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een tumor zou met de ct scan wel gezien zijn.

Er zijn alleen wat klachten die volgens mij niets met elkaar te maken hebben. Ik zie ook niet meteen een verband tussen de klachten van je hoofd en je darmklachten. Behalve als je last zou hebben van (verborgen) reflux. Misschien zou een verwijzing naar een MDL arts beter zijn.

Reageren
    Anoniem

Ik had vroeger last van maagzuur, maar ik heb het gevoel dat dat de laatste tijd toch geminderd is. Kan het zijn dat de maagzuur mij nu last aan mijn ogen/neus bezorgd? Hoe kan ik dat laten testen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet erg voor de hand liggend.

Reageren
Reageer op: Problemen met ogen bij het liggen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.