- Anoniem22 juni 2014 om 21:55
Wanneer komt iemand in aanmerking voor een ooglid-correctie? Al lange tijd heb ik enorm veel moeite om recht uit mijn ogen te kijken en daarbij ook nog wat te zien.Mijn oogleden hangen enorm over,het belemmert me bij veel dingen(lezen,tv.kijken,etc)Als ik s,morgens voor de spiegel sta,zie ik alleen maar hele kleine spleetjes,zie ik mijn ogen bijna niet en word ik hierdoor erg verdrietig en soms zelfs depressief.Mijn huisarts staat achter mij wat betreft correctie van m,n oogleden,maar wat ik ook probeer bij mijn ziekenfonds(menzis)zij willen dit niet vergoeden.Langzaam aan zie en voel ik dit als een heel groot probleem.Wil ik iets lezen dan moet ik continue knipperen met m,n ogen,heb ik het gevoel van tranen in m,n ogen en word ik hier zo langzamerhand knettergek van.Ik heb geprobeerd om te zeggen,dat ik al vanaf mijn geboorte kleine ogen heb,maar dat dit momenteel niet meer normaal is en ik hier verschrikkelijk veel last van heb.Wat moet ik in godsnaam doen om er weer normaal uit te zien en weer normaal te kunnen functioneren.HELP ME!!!
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juni 2014 om 07:42In de polis van Menzis staan de voorwaarden waaraan moet worden voldaan om voor vergoeding in aanmerking te komen voor een correctie van de bovenste oogleden. Met een verklaring van een chirurg/huisarts dat een van de beschreven voorwaarden op jou van toepassing is, kan Menzis schriftelijk om toestemming worden gevraagd en vergoeding zal plaats vinden.
Reageren
Niet met Menzis hierover bellen, maar schriftelijk om toestemming vragen met de verklaring van de arts bijgevoegd.Anoniem23 juni 2014 om 09:46Dankjewel Tandor.Ik hoop van harte dat me dit lukt.Zo ja…spring ik een gat in de lucht.
ReagerenAnoniem26 augustus 2014 om 18:33Ha allemaal,
Ik heb mijn website speciaal gewijd aan ooglid correcties. Ik heb uitgezocht wanneer een zorgverzekeraar vergoed.
Zie: [url=http://www.ooglidcorrectiekosten.nl/ooglidcorrectie-vergoeding-zorgverzekeraars/]vergoeding door verzekeraar van ooglidcorrectie[/url]Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Leon
ReagerenAnoniem26 augustus 2014 om 22:01Hoi Leon. Hartelijk dank voor de moeite die je genomen hebt voor dit artikel.Ik ben hier echt dolgelukkig mee en zal nu dan ook mijn best doen om de ooglid-correctie voor elkaar te krijgen en ik hoop in godsnaam,dat het lukt.Aan de meeste eisen voldoe ik wel alleen moet ik nog een arts zien te krijgen,die me kan helpen.Ik ken n.l. geen enkele arts op dat gebied,maar ik zie wel.Nogmaals vriendelijk dank.Groet H.
ReagerenJohn (moderator)
26 augustus 2014 om 22:21[quote][quote]Aan de meeste eisen voldoe ik wel alleen moet ik nog een arts zien te krijgen,die me kan helpen.Ik ken n.l. geen enkele arts op dat gebied,[/quote] Deze zin begrijp ik niet zo goed.
Je huisarts staat achter een ooglidcorrectie. Vraag gewoon een verwijzing naar de plastisch chirurg. Dat is nl de arts die je kan helpen. maar dat is in juni ook al eens besproken.
ReagerenAnoniem27 augustus 2014 om 07:36Hallo Tandor.Ik had het niet goed begrepen van die verwijzing en dacht dat ikzelf een plastisch-chirurg moest zoeken.Nu weet ik het wel,want een verwijsbrief krijg ik wel.Ik zal hier niet meer op terugkomen.Hartelijk dank!
Reageren