Beste,
Sinds drie weken loop ik rond met twee 'geïrriteerde' ogen. Klachten:
- het voelt soms of er iets in zit;
- Soms wat jeuk;
- Soms een brandend gevoel;
- S 'morgens zitten beide ogen dichtgeplakt;
- aan de zijkanten (niet neuskant, andere kant) komt er vocht uit;
- Er is kort ook last geweest van veel licht;
- ik 'voel' mijn ogen de hele dag, iets dat ik anders nooit had.
Mijn ogen zien er beiden al drie weken goed uit. Niet heel erg rood, geen enorm duidelijk symptomen. Het is ook plotseling ontstaan (wel in een week va enorme stress). Het enige dat mij opvalt is wanneer ik mijn onderste ooglid naar beneden trek er onder mijn oog een wat witter randje zit ipv roze of rood.
In het begin was de irritatie vrij heftig. Ik ben na een week naar de huisarts gegaan en deze heeft mij oogdruppels meegegeven (VIDISIC ooggel) tegen droge ogen. De diagnose was een 'verkoudheidsvirus' terwijl ik helemaal niet verkouden was... De oogdruppels heb ik s'nachts ingedaan en de volgende dag waren mijn ogen ontzettend aan het branden.
Weer naar de huisarts... (een andere dit keer), inmiddels twee weken verder. Zij gaf aan dat het mogelijk begonnen was als een virus, maar dat ze nu ook wat bacteriële irritatie zag. Door het wrijven mogelijk. Dus nu kreeg ik een kuur mee voor een week tegen een bacteriële infectie. Zalf en druppels.
Weer een week later is het dus nog steeds niet over. Ik ben inmiddels doorverwezen naar de oogarts, maar de wachttijd is meer dan een maand... dus tja, daar zit je dan.
Na de anti bacteriële kuur zijn mijn ogen wel minder geïrriteerd geworden. Maar s 'morgens en s 'nachts dus nog steeds dichtgeplakt, het gevoel van branderigheid, jeuk en irritatie is nog niet weg en het witte randje niet (beide ogen nog steeds).
Ik zelf denk aan droge ogen, maar snap niet waarom de oogdruppels mijn ogen extra irriteren. Daarnaast vind ik het allemaal wat lang duren, drie weken. Doordat er niets te zien is word ik door niemand echt serieus genomen. Ook zijn de klachten niet ondragelijk en dus is er nergens nooit spoed of urgentie...
Bij voorbaat dank voor de reactie!
Gr.
Je klachten lijken op een allergische reactie. Vergelijkbaar met hooikoorts.
Haal in de apoheek Cetrizine. Dat is een middel tegen allergische reacties. Zonder recept verkrijgbaar. Misschien ook goed om een allergie test te laten doen.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!